Eremo San Pietro - Valfabbrica.

21 mei 2023 - Valfabbrica, Italië

Dag volgers,

Zoals ik al zei zijn er gisteren meerdere pelgrims blijven overnachten in het Eremo San Pietro. Een Italiaanse jongen en twee dames uit Friesland. Een perfecte locatie voor pelgrims!

De Eremo wordt beheerd door 3 vrijwilligers, zeer gastvrij. Ze hebben s’avonds gekookt; grote pan pasta en allerlei kleine hapjes erbij. Erg lekker.

Voor het eten hebben we de voetwassing gekregen.

mijn traditionele biertje wel gemist, maar bij het eten een goed glas rode wijn.

Nog even zitten praten naderhand en tegen 10uur het mandje opgezocht. Ook het bed was erg goed.

vanmorgen om 7uur ontbeten met brood en jam en zeer sterke koffie. Een uur later weer op pad.

De route heb ik wat onderschat. Dik 20km. En 600 hoogtemeters valt wel mee. Het probleem zat hem in de vele modderige, spekgladde steile klimmetjes en afdalingen. Je krijgt daar nauwelijks grip op met je voeten. Dankzij zeer voorzichtig lopen, ben ik maar één keer weggegleden en gevallen. Schade viel gelukkig mee, modder aan mijn broek.

Fraai was de route weer wel, via bospaadjes en een beetje asfalt rond het meer van Valfabbrica gelopen. Onderweg geen enkele horeca, alleen een paar afgezonderde huizen gepasseerd. Valfabbrica is een mooi stadje, maar op de zondag is het er erg rustig. Er is wel een bar open en voor straks is er wat keuze uit restaurants.

Ik heb nog geen overige pelgrims gezien, maar er komen er blijkbaar wel een paar aan vandaag.

morgen gaat de laatste etappe naar Assisi. Nog 14km. en bijna 600 hoogtemeter te gaan. In Assisi blijf ik 2 dagen en neem dan van daaruit de FlixBus terug naar Aken.

Paul.

1. Jacqueline:
    21 mei 2023
    Hoi Paul,
    Lijkt me heel onaangenaam; een uitglijder maken terwijl je vast zit aan je wheelie..
    Geniet van assisi; mooi stadje.