Rustdag in Reims.

11 augustus 2019 - Reims, Frankrijk

11 augustus 2019.

Gisteren na douchen nog effe Reims in om wat te eten/drinken. Grote salade gegeten. Niet zoveel honger, want eet onderweg al zowat elke 5km (nootjes, chocolade, stukje kaas, banaan of stukje worst).
Erg rustig in Reims. Vorige keer toen ik hier was veel drukker. ‘s Avonds niet meer tot kathedraal gelopen, ben in omgeving jeugdherberg gebleven.
Om een uur of 22 gaan pitten. Geen wekker gezet en goed geslapen. Tegen achten wakker. Na douchen (handig dat je hier handdoeken krijgt en dus je eigen geval niet hoeft te drogen) de stad in. Eerst ontbeten bij Mac Donalds, goede koffie en croissants. Nog wat rondgelopen en uiteindelijk een uur of 2 de kathedraal bekeken en foto’s gemaakt. Een supermarkt gevonden (bijna alles dicht hier, deze zondag) en het nodige ingeslagen.
In de albergue effe gerust en bakje koffie gedaan.
Na de middag weer de tocht richting kathedraal en info ontvangen over de Via Francigena. Ik heb nu landkaarten via Office du Tourism en adressen/services via RP51 (nieuw, is eerste versie d.d. 2019). Zal dus wel goed komen tot en met Zwitserland. Van Zwitserland trouwens ook al adressen en kaarten bij me. Daarna Italië, daar is het denk weer veel eenvoudiger qua route en overnachtingen, heb hier een app voor op de telefoon.
Geklaagd over Bazancourt bij RP51 (Frans Santiago/Rome genootschap). Meneer had al vele, vele klachten over gemeente in Bazancourt (altijd problematisch geweest). Echter dat hotel Modern daar nu in de weekenden dicht gaat was hem nog niet bekend. Hij heeft er notitie van gemaakt, zal dan wel in hun gids/op de website aangegeven worden
Het weer wordt een beetje twijfelachtig, kans op wat regen komende dagen.
Zojuist een pizzeria gezien die om 18 uur opengaat, dat wordt het straks denk. Veel is hier dus dicht. Wel nabij kathedraal wat restaurants open, maar ver boven m’n budget.
Vanavond de tas eens herschikken. Even de meest gebruikte spullen onder handbereik inpakken, anders moet ik telkens de hele tas van de Wheelie afhalen. De combinatie Wheelie met duffel bevalt trouwens uitstekend, dit is voor mij de perfecte uitrusting!
Dit weekend niks gezien wat naar pelgrim ruikt, ben eens benieuwd of er veel lopen op de Via Francigena?
Voor morgenvroeg ontbijt geregeld hier in jeugdherberg. Dat kan al vanaf 6.30uur. Tegen 8uur denk weer op weg.
Eerste helft van de route is gelijk aan de weg naar Santiago, vervolgens buig ik iets oostelijker af. Maar daarover morgen meer.

Groet,
Paul.

1. Jacqueline:
    Hoi Polleke,
    Hippe schoenen om ff te flaneren op je rustdag.
    De fotos van de kathedraal zijn erg mooi. En fijn dat je dat boekje nu hebt zodat je hopelijk niet nog een keer 46 km hoeft te lopen.
    Wordt de route morgen al weer wat mooier?
    Wandel ze!
  2. J. Devue-de Hoon:
    Hoi Paul,
    Zo te zien en te horen alles goed met je.
    Morgen ga ik een boot reis maken van een week, maandag vertrek vanuit Arnhem naar Willemstad.
    Dinsdag als we nog slapen , varen we naar Antwerpen.
    Woensdag tijdens het ontbijt, naar Rotterdam.
    Donderdag al heel vroeg naar Amsterdam.
    Vrijdag ochtend naar Nijmegen.
    Iedere dag hebben ze een programma.
    Zaterdag uitslapen en ontbijten en de terug reis naar Limburg.
    De rolator en het schootmobiel gaan mee.
    En nu maar hopen dat het weer wat beter wordt.
    Paul nog veel reis genot, het allerbeste en tot de volgende keer.
    Tante Jaantje
  3. Peter en Gerda:
    11 augustus 2019
    Hee Paul, heel veel succes met de "volgende" ronde.
    Zelf zijn we bezig met onze voorbereidingen voor de Del Norte.
  4. Huub Bercx:
    12 augustus 2019
    Hoi Paul,
    Mijn vakantie is al weer voorbij en ik dacht ga een kijken hoe het met Paul zijn tocht gaat.
    Ik heb eerst al je verhalen tot nu toe gelezen en het klinkt echt heel boeiend. Ook mooie foto's en je video met de vleermuizen !!
    Vanaf nu zal ik iedere dag lezen wat je hebt meegemaakt en ik wens je nog heel veel succes met je verdere avontuur richting Rome.