Eerste etappe van Lucca naar Altopascio.

9 augustus 2021 - Orentano, Italië

Vanmorgen om 6.15 aangekomen in Bologna en daar stond gelukkig de trein naar Firenze gereed.
Uiteindelijk met 3 personen in de slaapcabine gelegen, een vierde reiziger is niet komen opdagen. Dat gaf gelukkig wat ruimte voor de bagage. Niet veel geslapen trouwens, maar wel platgelegen en wat kunnen rusten.
Nog steeds volgens planning nu in de trein richting Pisa. Van daaruit nog naar Lucca.
Op station Pisa kapotte infoborden en hier de trein gemist. Drie kwartier later de herkansing gepakt en kom zo toch straks in Lucca aan. Ik kan even geen treinen meer zien. Vooral vanwege verplicht mondkapje best een zware tocht.
In Lucca even een koffie gedronken en waterflessen gevuld. Om 10.30uur pas van start gegaan. Dik 30 graden hier en er is nauwelijks schaduw onderweg.
De komende dagen ga ik weer gebruik maken van de ochtend, dan wel draaglijk denk. Vandaag stop ik in elk geval eerder dan gepland in Altopascio. Toch dik 20km gelopen. Na enig zoeken een kamer in hotel Cavalieri del Tau.
Al met al lig ik bijna 15km. achter op planning, maar dat komt wel weer goed denk.
Nog niks van pelgrims gezien, maar liep ook nogal laat vandaag.
Vannacht wat slaap inhalen en morgen vroeg op pad, ik denk zelfs om zes uur vertrekken.

1. Peter en Gerda:
    9 augustus 2021
    Toch alles goed gekomen Paul, gelukkig. En die kilometers, jou kennende komt ook dat wel weer in orde.
    Fijne avond nog.
    Groetjes, GenP.
  2. Jacqueline:
    9 augustus 2021
    Hoi Paul,
    Je bent al ingeburgerd met de pasta zo te zien. Wel een hele overgang van koud naar tropisch! Doe maar kalm aan in het begin; we weten wat je kunt dus dat loop je wel weer in.
    Wandel ze!