Van Altopascio naar San Miniato

10 augustus 2021 - San Miniato, Italië

Gisteren was ik helemaal gaar, nog even gegeten om 19.30 (pelgrimsmenu) met een kwartje wijn en daarna even na 20.00uur al gaan pitten.
Geslapen als een blok en al om 6.00uur op pad gegaan. s’morgens nog lekker om te lopen, rond het middaguur is het hier bloedheet. Het schijnt komende dagen 37/38 graden te worden hier, dus ik moet echt in de ochtend gaan lopen.
Al om 8.45uur was ik bij Ponte a Cappiano, waar ik gisteren naar toe wilde (ca. 12 km verderop dus). Om 12 uur stond ik onder aan de klim naar San Miniato. Over die soms vreselijk steile klim nog een uur gedaan en neergeploft voor de gemeenteherberg.
Die herberg ging om 14.uur pas open, maar wel lekker in de schaduw kunnen wachten. Nog even praatje gemaakt met jonge dame pelgrim uit Italië (onderweg al eerder ontmoet) en een fietspelrimmeneer ook uit Italië.
Ik krijg denk nog problemen met onderdak, het is behoorlijk druk  met pelgrims. Om 14.00uur kreeg ik dan ook te horen dat de herberg vol was. Ik kreeg wel een telefoonlijsten en was net het 5e adres aan het bellen (alles vol) toe hospitaliera me aangaf dat er een pelgrim afgebeld had.
Echt heel veel mazzel gehad en dansje gemaakt voor hospitaliera!
Ik ben heel dankbaar nog even het stadje (zeer mooi!) ingelopen omdat ze tot 16.00uur de tent nog schoon moest maken. Wel met sleutel op zak en de wheelie staat al binnen🥳
Net wel nog even met de cafébaas gesproken, waar ik een biertje aan het drinken was. Volgens hem is San Miniato echt een probleem met massaal toerisme en valt het straks wel mee om een slaapplaats te krijgen. Bemoedigende woorden? We zullen het zien.
Overige pelgrims bij de herberg beweren weer dat de hele route druk is!? Tot nog toe trouwens alleen Italiaanse pelgrims, die blijven denk in eigen land.

1. Marianne:
    10 augustus 2021
    Heftig die overgang van het pokkenweer hier naar stralende zon. Prachtige omgeving in Toscane. Veel succes en probeer inderdaad in de ochtend kilometers te maken en in de middag een sieste in te bouwen, dan kom je er wel!
  2. Peter en Gerda:
    10 augustus 2021
    Goed insmeren Paul, heel belangrijk.
  3. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Fijn dat je een bedje hebt vanavond en ook de gezelligheid van de andere pelgrims hebt gevonden.
    Fijne avond
  4. Maria en Hein:
    Hoi Paul,
    Je bent weer goed bezig, maar het is wel wennen aan de temperatuur...dus dan maar vroeg op en lekker in de ochtend lopen. Het is wel een prachtige omgeving, waar je vandaag wandelt, mooie natuur. geniet er lekker van. Fijne avond en een goede nachtrust.
    Groetjes Maria en Hein.
  5. Pascal:
    10 augustus 2021
    hey Paul, prachtige omgeving daar met inderdaad pittige beklimmingen kan ik me herinneren toen we daar met de fiets waren. heel veel succes en geniet ervan!!
  6. Brigitte:
    10 augustus 2021
    Veel sterkte en succes Paul, goed dat je ‘s morgens loopt om de grootste hitte te vermijden. Kun je van de middag genieten in alle rust. Groete oet Mestreech
  7. Jacqueline:
    12 augustus 2021
    Vraag;
    Heeft iemand nog contact met Paul gehad?
    Meestal stuurt hij een dagelijkse update, mss slecht internet?
  8. Brigitte:
    13 augustus 2021
    Nee Jacqueline, ook op Wordfeud geen gehoor.. zal idd wel aan het internet liggen denk ik ook. Hopelijk morgen weer bericht van Paul 🍀
  9. Marianne:
    13 augustus 2021
    Hallo allemaal, even een berichtje van de zus van Paul. Paul ligt in het ziekenhuis in Florence. Hij was bevangen door de hitte en is in goede handen. Groet, Marianne
  10. Jacqueline:
    @Marianne,
    Dank voor het bericht, maar wat een schrik.
    @Paul;
    Wat een nare ontwikkeling zeg. Ik hoop dat je spoedig hersteld bent!
  11. Peter en Gerda:
    Paul, beterschap.
  12. Brigitte:
    15 augustus 2021
    Oei… heftig om te horen. Hoop dat het snel beter gaat met je Paul en bedankt Marianne dat je ons hierover hebt geïnformeerd.
  13. Peter en Gerda:
    15 augustus 2021
    Wie kan mij vertellen hoe het met Paul is????? Heel graag zelfs.
  14. Jose:
    17 augustus 2021
    Het is wel al laat, wat is dat schrikken te lezen dat Paul in ziekenhuis ligt .
    Paul ik wens je spoedig herstel en veel sterkte maarPaul, bedenk gezondheid gaat boven alles,
    Als je gezond bent/ blijft kun je dit nog vele keren overdoen .
    Groetjes en toi,toi,toi Ik zal ee keitske vuur dich aa schtaike..Het ga je goed..