Dag 93 Vilela-Mondoñedo.

9 juni 2016 - Mondoñedo, Spanje

Gisteren uiteindelijk 5 pelgrims in de albergue van Vilela. Om 20uur is er nog een Spanjaard gearriveerd.
In de albergue alleen slaapplaats, geen keuken of wat dan ook. Voor het eten in het naastgelegen restaurant geweest en dat was wel redelijk.
Om 21.30uur al gaan slapen. Nog even op internet gekeken of de camera's van Lumix (zo eentje die ik had) nog in de handel zijn. Gelukkig is dat zo en zal ik er terug thuis een bestellen. Hier in Spanje zijn dit soort luxe-artikelen alleen via internet te koop, of misschien in de zeer grote steden. Raar is dat ze hier ook geen warenhuizen kennen.
Vanmorgen, vanwege de afstand en hoogtemeters, vroeg vertrokken, al om 7 uur. Onderweg allen de 2 Nieuw Zeelander gezien en Duitser Maik. De route was echt behoorlijk zwaar, met pittige klimmetjes. Maar rustig aan gedaan met veel pauzes en Mondoñedo om 15 uur bereikt. Inschrijven dit keer bij de politie en op naar de albergue. Het bed is goed, maar douche en keuken is bedroevend.
Maik en ik waren nummer 3 en 4 in de albergue, maar inmiddels is de tent vol (ruim 20 bedden).
Mondoñedo staat beschreven als een van de mooiste stadjes op de Camino de Norte, maar valt mij wat tegen.
Qua eten waten we wat te laat voor een menu, maar een salade was wel mogelijk. In de super nog wat brood en beleg gehaald en nu weer goed gevuld.
Voor morgen nog in dubio. In elk geval klimmen tot 550meter hoogte en een albergue op 17km. De volgende albergue ligt op 35km van hier. Uiteindelijk zal ik morgen maar bekijken hoe ver ik ga.

1. COR:
    9 juni 2016
    Hoi Paul, dat wordt klimmen morgen joh en ik zie dat het waarschijnlijk ook niet droog blijft in jouw stukje Spanje. Maar mijn vader zei vroeger al dat het niet uit de radio regende, dus dat kan best meevallen. Ga jij al de kerken en kathedralen van binnen ook bekijken? Ik hou toch meer van groen, bloemen en mooie luchten! Ik ga zaterdag weer 'n etappetje Pieterpad doen, 20 km. Groesbeek - Gennep. Daar zijn de hoogteverschillen ook wat minder. Zwaar genoeg voor mij! Groetjes: COR