Dag 89 Soto de Luiña-Cadavedo.

5 juni 2016 - Cadavedo, Spanje

Hola amigos in Hollande,
Vanmorgen gestart met nog een beetje een pesthumeur. Gelukkig is dat gedurende de dag wat opgeklaard. Zeer fraaie, maar loodzware, route gelopen met niet echt veel bebouwing, veel klimmen en afdalen over kleine paadjes, deels eucalyptusbos, deels ruwe kust. Echt een etappe zoals je zou verwachten op de del Norte. Niet echt veel km's gelopen, maar mijn karretje is op dit soort etappes wel gelijkwaardig aan 2 rugzakken!
Het is even wennen om foto's met de telefoon te nemen, ben niet echt tevreden met het resultaat. Daarnaast is het echter nogal nevelig hier, dat zie je terug op de foto's. Gelukkig maar, denk ik, anders zou het echt een bloedhete dag zijn hier.
De albergue in Soto de Luiña kun je het beste vermijden indien mogelijk. Ze is gewoon echt smerig. Diverse mensen zijn er ook vertrokken. Gelukkig had ik een redelijk schone matras gevonden en bovendien had ik nog een matras- en kussenovertrek bij me. De nachtrust was matig, alweer vanwege een snurker. Vrij laat pas vertrokken, na ontbijt in vlakbij gelegen hotel.
De route was dus erg mooi. Wel de asfaltweg gevolgd, maar die kun je in de bochten afsnijden, via pad steil omlaag en daarna weer steil omhoog. Op enkele punten kom je direct aan de kust. Geen strand hier, maar rots en keien.
Er starten tegenwoordig veel mensen in Oviedo aan de del Norte en de drukte neemt weer wat toe. Irritant is dat er tegenwoordig ook in Spanje gereserveerd kaan worden in de albergues. Ik was gelukkig al vroeg in Cadavedo en heb een bed. Maar al diverse mensen moesten doorlopen op zoek naar een ander onderkomen.
Redelijke albergue hier en restaurant op korte afstand. Morgen ga ik waarschijnlijk een langere afstand doen. Ik wil naar Piñera toe op ca. 29km. De etappe is vrij vlak en gaat hoofdzakelijk over asfalt.
Van mijn camera niets meer vernomen. Ik wil wel aangifte doen van vermissing, maar in de gehuchten hier is niets van een politiebureau te bekennen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeannie:
    5 juni 2016
    Hallo Paul Zo te zien heb je al menig kilometertjes op zitten wat jammer van je foto toestel maar dat beter als de vorige keer dat zijn nog maar spullen gezondheid is belangrijker wens je verder een goede reis en tot ziens Groetjes Jeannie
  2. Jose:
    6 juni 2016
    Hoi Paul,na een paar dagen tezijn weg geweest lees ik nu je reis verslagen van de laatste dagen.Wat erg van je foto toestel kan me voorstellen dat,dat even balen was, goed idee en gelukkig dat je ze iedere dag over zet op je mobiel.Laten we hopen op een eerlijke vinder. Maar met lopen gaat het goed zo telezen. Toch mooie foto's
    Groetjes en voor morgen weer toi,toi,toi.
    José
  3. Theo en Lenie:
    6 juni 2016
    Hallo Paul, we zien wel, dat ook de mobiel mooie foto's produceert, maar een echte camera heeft toch wel betere en meer mogelijkheden. Ben je nu niet in een plaats, waar misschien een nieuwe camera te koop. Als je morgen toch iets minder km's wil lopen heb je waarschijnlijk ook tijd om de leuke plaats te bekijken en kom je misschien ook fotografie winkel tegen. Vandaag heb je ondanks het weer ruim voldoende km's afgelegd.
    We wensen je nog veel plezier en leuke wandel-collegaas.