Dag 86 Gijon-Avilés.

2 juni 2016 - Pola de Siero, Spanje

Gisteren rustige avond gehad in Gijon. De hele dag al veel gelopen en s'avonds op m'n eenpersoonskamertje gebleven. Al om 21 uur gaan slapen. Best goed geslapen, maar wel één muggenbeet en een beetje verkouden bij het opstaan.
Ontbijt om 7.30 uur was erg goed met koffie, sap, melk en meer dan jam voor op de boterham! Aan het ontbijt moeder en dochter uit Spanje weer gezien. Jammer dat ik geen Spaans spreek, ze zijn altijd zeer vriendelijk.
Om 8 uur op pad gegaan. Het eerste stuk Gijon uit was best mooi, maar vervolgens komt er een flink stuk met snelweg en industrie. Daarna volgen er 5 rustige kilometers over landwegen en autoluwe asfaltweggetjes. Vanaf Tabaza tot aan Avilés volgt één van de meest lelijke stukken uit de Camino del Norte. Je loopt langs een 90km-weg en ziet alleen maar industrie. Achteraf hoorde ik dat veel pelgrims de bus nemen van Gijon naar Avilés. Ik snap dat wel, maar mijn principe is toch om de hele tocht te voet te doen. Onderweg vooral veel Duitsers gezien, maar ook een echtpaar uit Japan.
Uiteindelijk inderdaad naar Avilés, naar de gemeente-albergue gegaan. Of dat een goede keus is weet ik morgen. Er zijn hier denk 50 bedden in één ruimte en het loopt aardig vol. Gelukkig wel al gedoucht en de was gedaan.
Ook vanmiddag al een menu gegeten. Wel grappig, als toetje rijstepap met kaneel. En ik maar denken dat dat oer Hollands is!
Straks nog even wat eetwaar kopen in de supermarkt, want in de albergue is er geen ontbijt.
Voor morgen weet ik nog niet precies waar ik eindig. Op 22, 24 en 28km lopen is er een albergue.
Waarschijnlijk vertrek ik wel vroeg, vanwege veel hoogtemeters en omdat er hier wel erg veel pelgrims zijn.

1. COR:
    2 juni 2016
    Hoi Paul, weer een aantal km. erbij. Ja, het kan niet overal even mooi zijn. Wat dat bus nemen betreft, dat heb ik ook volop gezien, maar je hebt zeker gelijk dat je dat principieel niet doet. Morgen weer met frisse moed beginnen. Lelijker zal het dus niet worden. Tot morgen en groeten van: COR
  2. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Dat wordt dus wsl oordoppen in vannacht.
    En als je mede-pelgrims toch snurken gewoon extra vroeg vertrekken en ff in je karretje rommelen....
    Ik ben wel erg benieuwd hoe de doorsteek naar Muxia gaat verlopen.
    Jacqueline
  3. Jose:
    2 juni 2016
    Hoi Paul, ben wat aan de late kant maar ook in Eys wordt er vergaderd, als ik ook niet altijd reageer, ik volg je op de voet.Maar zo telezen gaat het goed en nader je toch maar gestag je doel. Zo als ik al eens eerder schreef geniet van de mooie omgeving en de aardige mensen en vuif het mindere weg ik lees je blog met plezier en je foto's zijn vet genieten .
    Paul toi,toi,toi de groete oot Ees