Dag 84 La Isla-La Ferreria.

31 mei 2016 - La Isla, Spanje

Gisteren in La Isla niet echt een geweldig gezelschap. Het valt me op dat er dit jaar weinig mensen alleen reizen. Veel stelletjes en groepjes reizen dit jaar naar Santiago. Toch met Beart, een Zwitser, een pizza gaan eten en een biertje drinken.
Gelukkig, ondanks regenwolken boven de bergen, een warme avond gehad waarop het buiten aangenaam was.
Rond 22uur gaan slapen en dat was problematisch. Enerzijds een zak in mijn matras en anderzijds weer de beruchte snurkers.
Grappig is dat de hospitaliera nogal een heks is. In de reisgidsen staat al dat je eerst een stempel moet halen en betalen op haar woonadres. Mocht ze je betrappen in de albergue, zonder dat je dit gedaan hebt, wordt je er onherroepelijk uitgezet. En gisteravond om 22uur kwam ze inderdaad effe controleren op "illegalen" in de albergue.
Vanmorgen al voor 7uur wakker geworden door vroege medepelgrims en om 7uur al op pad.
De eerste 3 km's het pad van de Camino del Costa gevolgd, een stuk vlak aan zee. Daarna de oversteek gemaakt naar de officiële  route en die verder gevolgd. Weer een mooie route vandaag met het nodige klim- en afdaalwerk en wat uitdagende landweggetjes/rotspaden. Ik had 23km gepland tot Villaviciosa, maar de albergue daar zag er niet best uit. Vervolgens maar 2km verder gelopen naar La Ferreria, waar een zeer goede en kleinere (12 bedden)  albergue is. Gelukkig mazzel, omdat er nog maar één bed vrij was. Helaas begint het reserveren ook op de Camino del Norte gebruikelijk te worden.
In elk geval wel al wat aardige pelgrims ontmoet hier; Paulina uit Rusland (een stad vlakbij Oekraïne) en Tom en Cindy, broer en zus uit Duitsland.
De albergue ziet er zeer goed en verzorgd uit en ligt op een heel rustige lokatie. Wel rustgevend, met kippen, hond en kat en een geit op het erf. Alles is hier donativo, er is vanavond diner en morgen ontbijt. Gelukkig ook hier wordt er straks bepaald hoe laat we morgen gezamenlijk opstaan voor ontbijt.
Morgen dus waarschijnlijk naar Gijon om wat inkopen te doen.

1. Frank:
    1 juni 2016
    Dikwijls ben ik jaloers, zou best ook wel eens gewoon een paar maanden die rust willen, Gewoon tot jezelf komen. De foto's laten zien dat het echt wel genieten is onderweg.