Dag 83 Villahormes-La Isla.

30 mei 2016 - La Isla, Spanje

Weinig te beleven in Villahormes en lag dan ook al om 21 uur plat. Wel goed geslapen en ik was al rond 5 uur wakker. Om 6 uur maar opgestaan, wat vieze oploskoffie gemaakt en brood met kaas gegeten. Uiteindelijk om 7 uur al vertrokken.
De laatste dagen loop ik weer net zo goed als vorig jaar. Waarschijnlijk heeft mijn dopinggebruik hier toe geleid. Ik slikte al glucosamine en chondroitine voor een goede smering van gewrichten en kraakbeenaanmaak. Maar sinds een week ook magnesiumpillen, die gunstig zijn voor herstel van de spieren.
Vandaag netjes de hele pelgrimsweg gevolgd, die was fraai vandaag met weinig asfalt. Mooi zicht op de bergen, maar ook heel wat kust gezien.
Uiteindelijk tot La Isla gelopen, ruim 30km, en ik lig nu een complete etappe voor op mijn planning.
Morgen waarschijnlijk naar Villaviciosa en daags daarna Gijon.
In Gijon eens serieus de opties gaan bekijken voor de oversteek naar Muxia. Ook nieuwe sandalen (of evt. lichte sportschoenen) aanschaffen. Na Villaviciosa gaat mijn route ook al wijzigen, eigenlijk zou ik kort hierna aan de Primitivo beginnen, maar nu zet ik de del Norte dus door.
Vandaag op een landweg effe een misstap gemaakt en stond tot mijn enkels in een plas water. Gelukkig met een extra paar schoenen/sokken niet zo'n probleem.
Hier in de albergue loopt het inmiddels aardig vol. Er zijn 24 bedden, maar ik denk ook al bijna 20 pelgrims.
Op een buitje vanmorgen na is het ideaal wandelweer geweest, zonnig maar niet te warm.

1. Jeannie:
    30 mei 2016
    Het gaat goed met je ga zo door wens je veel succes Jeannie
  2. COR:
    30 mei 2016
    Hoi Paul, je bent dan misschien iets magerder geworden, je ziet er perfect gezond uit. Die paar kilo komen er weer wel aan als je thuis bent. Ik hoop dat je een goede kaart kunt kopen van het stuk Spanje dat je graag wil lopen, maar dat hoor ik morgen wel weer. Ik wens je heel goed wandelweer en tot morgen! Groetjes: COR