Dag 82 Pendueles-Villahormes.

29 mei 2016 - Villahormes, Spanje

De albergue in Pendueles was erg goed. Uiteindelijk waren we met een stuk of 10 pelgrims. Wel gezellig, o.a. met een Japanner bier gedronken. Verder waren er moeder en dochter uit Spanje, 3 Poolse dames (die te veel wijn hadden gedronken), een 74-jarige Hongaar, nog een Poolse jongen en een vrouw uit Hamburg. De hospitaliers zijn 2 Italiaanse broers. Een aardig internationaal gezelschap dus.
Goed geslapen hier, een goed bed en ik geloof dat er geen snurker bij was (had preventief oordopjes in).
Gezamenlijk gegeten; soep met brood, salade en joghurt. Nog even met de Italiaanse broers over mijn plan gesproken om de del Norte door te zetten naar Muxia. Ik denk dat dit vrij eenvoudig te doen is en heb alleen nog een goede kaart van het gebied nodig.
Om 7uur een gezamenlijk ontbijtje met goede koffie gehad en even later weer op pad gegaan. De eerste 8km de asfaltweg gevolgd. Zeker op een zondag is dat goed te doen, nauwelijks verkeer. Bovendien maak je zo een goede start. Vervolgens wat geïmproviseerd om weer bij de kust te komen en hier voetpaden en landweggetjes gelopen. Uiteindelijk ca. 28km gelopen en in Villahormes  de albergue genomen. Het was pad 14uur, maar de lucht begon aardig donker te worden. Inderdaad, toen ik net een half uurtje bonnen was begon de regen. Later kwam Bernard, een Oostduitser aan en nog wat later een Zwitser. Hier in de plaatselijke bar annex klein winkeltje wat inkopen gedaan en net brood met blikje vis en worst gegeten. Natuurlijk een biertje erbij om de etappe af te sluiten.
De albergue is heel simpel, maar wel schoon. Voor €10 euro best in orde. Fijn is dat er WiFi is en er is oploskoffie, hetgeen s'morgens wel zo prettig is.
Villahormes is een wel heel rustig, klein plaatsje waar niets te beleven valt.
Hopelijk kan ik straks in Gijon nieuwe sandalen kopen, degene die ik nu heb zijn aardig versleten. Tevens wil ik daar een landkaart kopen van het onbekende stukje Spanje.
Inmiddels nog een Engels meisje en een Duitse jongen hier aangekomen.
Mooi is dat ik hier voor €3 de was kan draaien en drogen. Ik doe dat gezamenlijk met Bernard, dus vallen de kosten helemaal mee.
Net wel ontdekt dat ik vanmorgen vergeten ben mijn wasgoed mee te nemen. Nou ja, T-shirt, onderbroek en een paar sokken minder mee te slepen.

1. Jacqueline:
    Hallo Pelgrim,
    Je begint al aardig "los" te raken zo te horen.
    De fotos geven wel aan dat t een erg mooie route is. Hopelijk morgen niet te veel nattigheid onderweg!
    Tot morgen maar weer.
    Jacqueline
  2. Jacqueline:
    29 mei 2016
    Btw; Nueva ligt vlakbij zie ik.. Of loop je verder? Dat zien we morgen wel weer.
  3. Peter en Gerda:
    29 mei 2016
    Het gaat nog steeds fortissimo met je, genieten elke dag van je verslag. Buen Camino, Gerda en Peter.