Dag 77 Santoña-Güemes.

24 mei 2016 - Güemes, Spanje

Afgelopen nacht maar 3 pelgrims in de jeugdherberg; de Spanjaard, Ludovic de Fransman en ik. Daarnaast wel een paar groepen met jongeren.
Vanmorgen om 6 uur gewekt door de Spanjaard, die was nogal luidruchtig zijn rugzak aan het inpakken.
Goed ontbeten samen met Ludovic en daarna op pad gegaan. De jeugdherberg was trouwens erg goed en goedkoop, €15 voor slapen, ontbijten en diner. Ludovic wilde naar Satander toe en ik maar tot Güemes, vandaar rustig aan in m'n eentje gelopen. In het begin weer m'n eigen route gelopen en zowat halverwege de pelgrimsweg opgepakt.
Een mooie eenvoudige en rustige etappe gelopen en al net na 13uur bij de albergue in Güemes. Voor wie de del Norte loopt is dit inderdaad wel dé herberg. Groot (100 bedden), maar door de kleine slaapkamers van telkens een bed of 6 merk je daar weinig van. Ook zeer gastvrij, werd ontvangen met een koel glas water en om 14uur al warm middageten gehad. Straks om 20uur nog eens diner. Gisteren waren er hier 40 mensen, de dag ervoor 60. Het drukst is het hier in juli/augustus met 100 mensen per dag.
In de loop van de middag diverse bekenden zien binnenkomen. Vandaag ook eens wat was met de wasmachine gewassen hier. Dat is wel nodig ook, de kleren beginnen een beetje zurig te stinken.
Nu siësta in de schaduw onder een boom en de blog gemaakt.
Morgen hou ik wss de planning aan en ga naar Santa Cruz. Indien Santander goed bevalt, blijf ik mss daar.

1. Brigitte:
    24 mei 2016
    Hoi Paul, wat fijn dat je 't zo goed vol kan houden! Lekker je eigen tempo lopen, genieten van de omgeving/natuur en van een hapje en drankje. Dat er nog vele leuke ontmoetingen op je tocht mogen plaatsvinden! Bij mij is 't nu bijna een week geleden dat ik aan mijn voet ben geopereerd en 't gaat voorspoedig...gelukkig! Ik wens je nog een hele mooie tijd daar en 'tot ziens' op WF! Groetjes vaan Brigitte oet Mestreech