Dag 75 Pobeña-El Pontarrón de Guziero.

22 mei 2016 - El Pontarrón, Spanje

Dus rond de 30 pelgrims in Pobleña. Helaas had ik me al als nr. 3 in laten schrijven en kwam op de grote slaapzaal terecht met 22 bedden. De laatste mensen kwamen terecht in de kleinere slaapzaal. S'avonds wel gezellig, ik heb me maar aangesloten bij het Duits-Nederlandse gezelschap bij het eten in het restaurant. Niet echt geweldig lekker, maar wel voldoende en voor een goede prijs.
S'avonds en s'nachts onweer gehad met flink wat regen. Ook in het stapelbed wat "onweer". Ik lag onder en de persoon boven me bewoog nogal veel. Helaas maakten de stapelbedden nogal wat piepgeluiden. Het snurken daar bij opgeteld, was het dus weinig nachtrust.
S'morgens al voor mijn wekker wakker gepiept door de stapelbedden. De eerste mensen vertrokken geloof ik al om 6 uur. Ik heb het rustig aan gedaan en was na 7 uur pas op pad.
Het leek echt goed weer te worden toen ik vertrok, maar al binnen een half uur regen en stormachtige wind.
Wel weer een bijzonder mooie route vlak langs de kust. Ook niet erg veel hoogteverschil gehad. Stevig doorgestapt, vanwege de regen en was al tegen 11uur in Castro-Urdiales. Het weer klaarde goed op, veel zon maar wel nog harde koude wind. Dus maar besloten om verder te lopen. Eigenlijk wilde ik naar Hazas doorlopen, maar kwam onderweg op een terras bij een camping Saskia en Berko tegen, Duits. Zij hadden plannen om naar de albergue in El Pontarrón te gaan en ik heb me daar maar bij aangesloten. Zodoende toch uiteindelijk 30km opgeschoten vandaag. De herberg is heel simpel met bedden, douche en toilet. Maar ik heb nog zoveel eten in mijn karretje, dat het wel goed is om dit wat uit te dunnen.
Later in de middag is er nog een Duitse dame op komen dagen en zijn we dus met zijn vieren.
Heel apart is het riviertje achter de herberg. Bij regen voert het water af naar zee, maar het heeft zo weinig verval, dat bij vloed het water net omgekeerd de rivier instroomt vanuit zee.
Zoals het er nu uitziet zit ik over twee dagen weer op mijn oude etappeplanning. Maar omdat er morgen en overmorgen wat varianten mogelijk zijn is dat niet 100% zeker.
Waarschijnlijk wordt het weer wel goed de komende dagen.

1. Maikel:
    23 mei 2016
    Hey Paul, alweer 75 dagen onderweg. De tijd vliegt als je gewoon aan het werk bent. Gaat trouwens ook met wat ups en downs zoals jouw tocht. Doet mij wel deugt dat het goed gaat met je knie. Jammer van de blaar, maar je hebt al erger gehad. Nog even volhouden. Als ik het allemaal zo lees is het nog geen straf.(gelukkig) succes!