Dag 53 Captieux-Roquefort.

30 april 2016 - Roquefort, Frankrijk

Gisterenavond met z'n zevenen gaan eten in restaurant Captieux. Erg lekker en best luxe voor n pelgrim, dus er ook maar n Leffe biertje bij gedronken.
Rond 21uur de tent ingedoken, nog even gelezen en gaan slapen. Ook redelijk geslapen, werd wel s'nachts wakker van regen.
S'morgens wel al om 6uur opgestaan, maar pas om 8uur vertrokken ivm drogen van de tent. Het weer was even goed, maar sloeg al gauw om in stormachtige wind en bij vlagen een regenbui. Ook de route van vandaag zat tegen, zeer saai met km's lange rechte paden, soms ook nog langs snelweg A65.
Halverwege in Bourriot kwam ik erachter dat papiertje met reserveringsgegevens foetsie was.
Na een lange pauze met koffie maar besloten om door te lopen naar Roquefort. Vanwege een volledig vlakke route wel goed te doen. Alleen aan t eind wat moeite met de wandelkar vanwege zandpaden. Dan lijkt t wel of er een rem op de kar zit.
Onderweg Thomas en Astrid en Michel diverse keren tegengekomen. Jut en Jul maar een keertje gezien, die liggen vanavond niet in Roquefort.
Ik had eigenlijk gehoopt 2 dagen in herberg Roquefort te kunnen blijven. Allereerst om effe wat te rusten, maar daarnaast is het morgen op 1 mei een feestdag hier en is er veel dicht. Helaas zit hier in de herberg een vaste beheerder, die er ook woont, genaamd Pierre, die er niet van wil weten. Een vreselijk persoon die, je raad het al, geen woord buiten t Frans kent. Ik ben serieus van plan een klacht neer te leggen, er gaat geld van Unesco en Europese unie naar pelgrimsroutes. Belachelijk dat alle Europeanen (en Amerikanen, chinezen enz.) dan uitsluitend in het Frans te woord worden gestaan.
Maar afijn, met Pierre in huis ben ik eigenlijk blij dat dat maar voor één dag is. Voor morgen heeft ie 8km. verderop herberg geregeld. Ook diner en ontbijt is daar mogelijk.
Vanavond overigens ook eten hier in de herberg en morgen ontbijt.
Vanavond met zijn vijven, Thomas de Duitser, Michel en Astrid en Erik de Fransen en ik.

1. Jacqueline:
    30 april 2016
    Hoi Paul,
    Ik zie nu dat het niet alleen goede benen waren, maar ook pech met de reservering..
    Hopelijk heb je een gezellige rustdag morgen.
    (Ik heb bij Elburg gewandeld maar de fleece moest wel aanblijven..)
    Jacqueline
  2. Theo en Lenie:
    1 mei 2016
    Hallo Paul, We zien wel, dat het wandelen uitstekend gaat.Je was in de planning 30 april vergeten, maar die plaats ben je nu al een aantal km's voorbij. Bij ons gaat het goed ook met Barack en Saartje. Het weer wordt ook iets beter. We wensen je wat prettiger Fransen maar dat zal ook wel beter worden. Groeten Pa en Ma.