Dag 47 Rustdag Mussidan.

24 april 2016 - Mussidan, Frankrijk

Ik zag gisteren in het gastenboek een berichtje van Dannis vd Koolwijk staan (28-4-2015), vorig jaar liepen we dagenlang dezelfde etappes.
Mijn eerste week precies volgens planning gelopen, het verbaasd me wel wat dat het zo goed verloopt. Nu vanaf Mussidan verlaat ik de planning een beetje. Ik heb wat reservedagen voor de tocht dit jaar en het einddoel is dus nog steeds haalbaar.
Vanmorgen een flinke mars naar de supermarché gemaakt, die ligt n flink stuk buiten t stadje. Voor morgenvroeg ontbijtspul ingeslagen, in herberg alleen biscuitjes en jam. Ook salades, eitjes , fruit en bouillon ingeslagen. Ik eet vanavond hier in de herberg.
Vreemd dat er net buiten t stadje 3 supermarkten bijeen liggen, hele grote met ook kleding, electronica, klusspullen enz. In stadje zelf staan heel veel winkels leeg.
Ik hoorde van beheerster dat er vandaag 3 nieuwe pelgrims worden verwacht, dus lig hier vanavond niet alleen. Hopelijk niet-alleen-Franstalige mensen.
Vanmiddag schrok ik me de pleuris, kwam t Franse echtpaar hier op straat tegen en was al bang dat ze hier zouden overnachten. Gelukkig gaan ze 15km verderop hun heil zoeken.
Ik heb vanmiddag gebeld voor reservering 17,5km verderop. Dat moest helemaal in t Frans, ik ben s benieuwd of dit morgen goed gaat komen. In t ergste geval moet ik nog eens 5km verder, daar ligt n camping (met eigenaar die blijkbaar Nederlands spreekt!).
Rond 16 uur zijn de andere gasten gearriveerd, Frans, n mevrouw en 2 meneren. Ze spreken n beetje Engels, dus dat valt mee. Ze zijn afkomstig uit Parijs.
Het weer is overigens weer goed hier, zonnig maar wel behoorlijk koud (een graad of 12 denk). Sneeuw voorspellen ze gelukkig niet!
De fransooskes zijn net de stad in op zoek naar een restaurant. Van beheerster heb ik begrepen dat er alleen nog n pizzeria in het centrum zit. In Frankrijk mis ik de groente wel, Fransen beschouwen de aardappel ook als groente; dus wanneer je een bak friet eet krijg je voldoende vitamientjes binnen!? Ik ga in elk geval zo eens n flinke bak salade verorberen, met vers gekookte eitjes.
Tot morgen maar weer.

1. COR:
    24 april 2016
    Hoi Paul, te korte bedden had ik natuurlijk nooit. Hans wel toen hij de eerste week met mij mee liep 3 jaar geleden! Hij is 193 lang en ik denk dat jij dat ook zeker bent. Als ik jouw verslagen lees, vind ik dat je goed bezig bent met voor jezelf te zorgen. op tijd vitamientjes, op tijd rusten, volhouden zo! Tot morgen. Groetjes; COR
  2. Theo en Lenie:
    25 april 2016
    Hallo Paul,
    Gisteren heb ik ook even rondgelopen in Mussidan via Google.
    Ook het Place Victor Hugo gezien en je herberg speciaal voor pelgrims. Het is wel een prachtige omgeving met de rivier L'Isla.
    We zien wel, dat het allemaal goed gaat met je wandeling en je hebt al veel Km's gemaakt.Voor vandaag en de toekomst veel succes met de tocht naar Compostelle. Groeten van Pa en Ma.