Dag 46 St. Astier-Mussidan.

23 april 2016 - Mussidan, Frankrijk

Bonjourkes beste volgers,

Geweldige belevenis zo'n kasteel!
S'avonds In de magnetron een maaltijd warm gemaakt en deze samen met een Rochefort 10-biertje in de eetzaal opgegeten.
Ik was net nog wat door t kasteel aan t rondlopen, toen ik een andere gast tegenkwam. Een sjieke meneer met zeer dikke auto. Het blijkt een luxe gast te zijn, die kunnen een suite huren in kasteel. Voor de pelgrims is een aparte vleugel met gezamenlijke wc en douche. Maar voor pelgrimsbegrippen erg luxe hoor.
Later op de avond was er een behoorlijke regenbui. Pas om 22.30 naar bed gegaan. Het bed bleek te kort te zijn en ik heb de matras maar op de vloer gelegd. In de middeleeuwen waren de mensen een stuk korter!
Rond 7 uur wakker geworden, gewassen, ontbijtje met koffie! en kaasjes!, boeltje gepakt en vertrokken voor een nieuwe etappe. In de tuin kwam ik beheerder nog tegen en heb m bedankt voor t mooie verblijf.
Vandaag geen Jezus air Nikes, maar de wandelschoenen weer aangedaan vanwege regen voorgaande avond. Het is echt aan te raden om af en toe op sandalen te lopen, de voeten zitten daarna weer n stuk beter in de wandelschoenen!
Weer een pittige start vandaag, tot halverwege steil klimmen en dalen over modder-, kei-, zand- en graspaden. Zowat halverwege in een langlaufskigebied aanbeland, met fijne wandelpaden en stukjes asfalt.
Nauwelijks bewoning, laat staan mensen gezien vandaag.
5 km. voor Mussidan werd de lucht zeer donker, ik heb bij een bushokje gewacht op de bui, die zeer intens was. Helaas was ik nog maar net uit dit bushokje vertrokken of t begon weer te regenen. En ja , deze ezel stoot zich wél 2 keer aan dezelfde regenponcho. Die lag weer onder in de wandelkar, waardoor ik t laatste uur zeiknat ben geregend.
In Mussidan aangekomen bleek de herberg gesloten. Dus ben ik op zoek gegaan naar la Mairie, maar die bleek al gesloten te zijn. Vervolgens De buren van Mairie maar geprobeerd, de gendarmeries. Hier vriendelijk geholpen, hoewel er 3 gendarmes nodig waren om op zijn Engels uit te leggen wat ik wilde. Uiteindelijk hebben ze de beheerster van de herberg gebeld en die heeft me 10 minuten later binnengelaten.
Een wat uitgeleefde herberg, maar alle noodzakelijks is aanwezig. Ik heb me meteen gedouched en droge kleren aangedaan. Er hangt hier nu heel wat goed te drogen. Gelukkig blijft m'n wandelkar wel goed droog onder de regenhoes.
Ik heb meteen besloten om hier een dag rust te nemen. Niet alleen vanwege knie, ik raak compleet wat vermoeid, maar zit dan ook op ca. 170km in 7 dagen! Vanavond zit ik hier weer alleen, misschien komen er morgen wel andere gasten. Van beheerster een adres gekregen op 18km van Mussidan, voor de volgende etappe. Oorspronkelijk is die 33km lang.
Morgen ga ik toch maar reserveren op dat adres.
Morgen waarschijnlijk zonnig weer. ik heb al iets gezien van Mussidan en dat ziet er goed uit. Morgen zal ik wat foto's bloggen met verslag van de rustdag.

1. Jacqueline:
    23 april 2016
    Hallo Pelgrim,
    Indrukwekkend hoor wat je in een week gedaan hebt!
    Geniet van je vrije zondag.
    Jacqueline
  2. Paul oet Sjinne:
    24 april 2016
    Goedemiddag Paul,

de eerste km. zijn afgelegd, het tempo zit er goed in. Het weer speelt je wel parten, de regen kan knap vervelend zijn als je daarin verder moet lopen. April doet wat ie wil, daar ontkomt Frankreich ook niet aan. Alhier hebben we vandaag een korte wandeling gemaakt, het heeft onderweg geregend, gesneeuwd en gehageld, gewaaid en dan weer scheen de zon.
    Geniet maar lekker van je zondag/rustdag.
    Luik - Bastogne - Luik heeft zojuist gefinisht, Wout Poels (NL) kwam als eerste over de streep.
    Ik wens je een fijne dag en voor morgen een goede start naar Mussidan.
    Groetjes van Paul & 3 Femmes oet Sjinne