Heenreis naar Santander.

6 mei 2018 - Santander, Spanje

Hola volgers,

De start is goed verlopen.
Zaterdagmorgen om 8uur te voet naar Aken. Op een afgesloten wandelpad na, is dat goed gegaan en ruim op tijd bij busstation.
Verbazingwekkend was dat de bus van ALSA (was daar niet zo lovend over) stipt op tijd aankwam. Mijn mond viel ook open van 2 zeer vriendelijke, bekwame en hulpvaardige chauffeurs.
De reis was lang (bijna 23 uur), in een wat oudere bus (zonder oplaadpunt telefoon, maar met WiFi). Het zitvlees was dan ook aardig geteisterd bij aankomst in Santander.
Eerste uitdaging in Santander was een credential scoren voor de Camino Lebaniego bij de Parroquia Santisimo Cristo, naast de kathedraal. Viel nog niet mee, kon meneer pastoor niet vinden. Uiteindelijk het einde van de mis maar afgewacht en kwam ‘m toen tegen. Credential en meteen een stempel ontvangen.
Tweede uitdaging, eten en drinken is ook gelukt. Enorm brood met tortilla en een Estrella gedronken.
Uitdaging 3 valt wel wat tegen, de albergue. Die is krap en vies. Besloten om vanavond maar niet te douchen, niet echt nodig! Ik hoef er alleen te slapen en ga morgen vroeg op pad. Ontbijt en koffie vind ik wel in Santander.

1. Jacqueline:
    Hallo Paul,
    Fijn dat je er bent en morgen meteen aan de bak kunt.
    Ben je al weer omgeschakeld op standje Pelgrim?
    Groetjes
    Jacqueline
  2. Elsbeth:
    Hoi Paul,
    Ik wens je heel veel plezier
    Groetjes
    Elsbeth
  3. Brigitte:
    6 mei 2018
    Hoi Paul, gelukkig veilig aangekomen! Een goede nachtrust gewenst en morgen fris aan de start! Have fun! Groetjes Brigitte
  4. COR:
    7 mei 2018
    Hoi Paul, je lijkt wel 'n eeuwige pelgrim te worden. Ik ben nieuwsgierig wat je deze keer allemaal gaat beleven.
    Groetjes; COR
  5. Theo en Lenie:
    7 mei 2018
    Hoj Paul, hier nog even een reactie op je eerste verhaal, het ziet er goed uit voor de eerste dag. Veel plezier met de eerste dagtocht.
    Groeten Theo en Lenie, Tot vanavond!!