Etappe 7: Potes - Espinama 21km.

13 mei 2018 - Espinama, Spanje

Hola volgers,

Al weer een goed verblijf gehad. Albergue Potes is bijzonder goed (ondanks dat de toiletten behoorlijk meuren). Hier dus met z’n zessen verbleven. Wel goed kunnen praten met Nieuw-Zeelander, met de Spaanse heer en twee Spaanse dames verloopt dat moeizamer vanwege taalbarierre. Trouwens ik blijf bij mijn mening dat Spaanse pelgrims alle regels overtreden, vooral luidruchtig in slaapruimte. Daarnaast proberen ze vaak voor te kruipen, maar dat laat ik niet meer gebeuren!
Erg toeristisch plaatsje, Potes. Maar dat brengt veel voorzieningen met zich mee.
Vanmorgen weer om zes uur op en na ontbijten (zonder koffie) rond zeven uur van start. Vandaag alleen gelopen, want David wilde nog langs Monasterio. Ik heb deze klim overgeslagen, even de grote weg gevolgd en verderop de route opgepikt.
Het weer was beter dan voorspeld (slechts enkele drupjes regen), maar het is verrekte koud hier.
Ik ben nu, na intensief maar mooi, tochtje aanbeland in Espinama. Ik denk een graad of 8 in de middag en ijskoude wind. Espinama ligt op 900 meter+.
Morgen de koninginne-etappe naar 1800 meter+. Ben benieuwd of daar nog sneeuw ligt!?
Al vrij vroeg aangekomen, had een goed gestel (onderstel) vandaag. Tegen 14uur bij albergue. Eigenlijk moet deze albergue gereserveerd worden, maar op een zondag en buiten het seizoen valt de drukte wel mee.
Wel meteen voor David gereserveerd, die lag ca. 3 uur op me achter. Tot nog toe zijn we de enige gasten, maar het zou me niet verbazen wanneer de Spanjaarden straks weer binnenvallen.
Zometeen even voor 2 dagen eetwaar inkopen (weet niet of er morgen een winkel is).
De was is gedaan (ook van mezelf), dus straks nog een biertje doen, wat relaxen en goed slapen voor morgen.

1. Jacqueline:
    13 mei 2018
    Hoi Paul,
    Knappe afstand gezien de hoogtemeters, kou en paden!
    Succes morgen op de koninginne-etappe; berg op en ook zeker berg af.
    Ps Uitkijken voor de beren (of wolven) dan maar...
    Groetjes
    Jacqueline
  2. Jose:
    13 mei 2018
    Hallo Paul,nou weer een knap staaltje werk verricht vandaag chapeau hoor, compliment ondanks de brrr. kou en regen voor je prachtige foto's.Maar misschien lig je al op een oor toch wens ik je voor morgen toi,toi.
    Groetjes Oet Ees