Etappe 5: Pola de Lena-Oviedo

6 september 2017 - Oviedo, Spanje

Hola volgers,
Gisteren goed verblijf gehad in Pola de Lena. S'avonds met Catherine, Antonio en hond Salvadora uit wezen eten. Originele overheerlijke Spaanse gerechten met diverse biertjes, wijn en koffie voor 9 euries de man. Ook twee 80-jarige pelgrims uit de US of A ontmoet. Zeer kwiek, ze lopen nog steeds camino's van ca. 10km per dag.
Vanmorgen al vrij vroeg wakker, maar uitgebreid wezen ontbijten in de stad en pas om 8.30 uur van start. Antonio moest een huurauto regelen om zijn nieuwe hond mee te nemen, dus afscheid genomen. Catherine is meegelopen tot Ujo op ca. 10km en heeft daar de trein genomen naar Oviedo. Ik ben zelf te voet doorgegaan. Om 11.30uur al in Mieres en wat gegeten en gedronken. Ook maar besloten om door te gaan naar Oviedo. Uiteindelijk daar aangekomen, na 32km. Kwam toevallig Catherine weer tegen, die vertelde dat Antonio ook per trein in Oviedo was gearriveerd.
Dus snel douches, naar de kathedraal voor de Salvadorana en even wezen terrassen eten. Uiteindelijk nu definitief afscheid genomen van Antonio en hond Salvadora.
Catherine zie ik wss nog wel op de Camino primitivo.
Morgen start ik dus met deze nieuwe Camino. Ik weet nog niet hoever ik morgen ga, dat hangt van de benen af.
Tot morgen maar weer!

1. Paul oet Sjinne:
    6 september 2017
    Goojenoavend Paulus, zo te zeen biste weer goot op waeg! De omgaeving is adembenemend, prachtige vergezichten over berg & dal, gezellige reisverhalen. Ga zo door, ook deze keer gaat het je lukken, leg de lat niet te hoog (steil).
  2. Elsbeth:
    7 september 2017
    Leuk te lezen dat na een wat moeizame start je lekker aan de wandel bent, leuke mensen (en hond ;-)) ontmoet en geniet van de plaatselijke hapjes en drankjes.
  3. Brigitte:
    9 september 2017
    Hoi Paul, heerlijk om zo door de wildernis te lopen. Wou dat ik dat ook nog zou kunnen....Geniet ze verder... in alle opzichten! Groetjes Brigitte