Etappe 3: Comillas - Serdio 20km.

9 mei 2018 - Serdio, Spanje

Hola volgers,

Slecht geslapen in Comillas. De andere Hollander in het gezelschap snurkt enorm. Vanmorgen heb ik m aangesproken, dat dankzij zijn gesnurk 20 anderen wakker liggen. Vond ie niet leuk, maar ja 20 andere pelgrims vinden m ook niet meer zo leuk.
Iets na 7 uur op pad gegaan met David de Engelsman. Wel apart gelopen, maar tijdens de pauzes onderweg zie je elkaar weer. Voor de rest vandaag alleen een Duits stel gezien en een Frans meisje. Die laatste klaagt al dagen over pijnlijke knie. In San Vicente heb ik haar kunnen overtuigen om enkele dagen te rusten. Ze is met de bus naar Bilbao gereisd, logeren bij vrienden.
Prachtige route vandaag! Maar 20km, maar met een akelig steile klim halverwege. Albergue in Serdio al gevonden, fris gewassen en wat was gedaan. Voor de afwisseling frietjes gegeten in de bar en mijn eerste (fatsoenlijke) koffie van vandaag gedronken. Straks nog terug voor de traditionele pint.
Nog rustig in albergue. Naast David en ik, nog 3 Duitse dames gearriveerd (die meine tolle karre verfolgt sein).
Leuk is dat er hier een afgezonderd bed voor snurkers staat (zie foto).
Weer was erg goed vandaag, 14 graden en droog. Voor vanmiddag wordt er regen gemeld en morgen wss. droog.
Morgen verlaat ik de del Norte en ga ik richting de bergen.
Inmiddels weer iets later, even in de bar gezeten, gelachen om Amerikaanse bustoeristen die even een stempeltje komen halen en weer met de bus verder reizen.
Inmiddels ook betaald voor albergue en stempel gescoord. In de albergue nu ca. 10 pelgrims.

1. Jacqueline:
    Hoi Polleke,
    Dus vanavond zal je wel lekker pitten zonder snurkers begrijp ik! Veel plezier vanavond met je mede pelgrims, en weer succes morgen met de heuvels/Picos.
    Groetjes
    Jacqueline
  2. Brigitte:
    9 mei 2018
    Hoi Paul, hahaha... kan me dat levendig voorstellen.. Hoop dat je vannacht toch een stevige nachtrust hebt 😴 Sterkte voor de klimmen die komen gaan 💪🏻 Adios Amigo, Brigitte
  3. Peter en Gerda:
    9 mei 2018
    En Paul, oordoppen vergeten!!! Ze helpen echt.
  4. COR:
    10 mei 2018
    Hoi Paul, pech met die snurker! Ik slaap als 'n os, snurkers of geen snurkers. Een aparte kamer is 'n prima oplossing, maar hoe weet je van te voren wie er gaat snurken? Meer geluk voor de komende nachten, maar zeker ook voor de komende dagen. Groetjes: COR