Etappe 7: Vierves-sur-Viroin - Rocroi 31km.

7 augustus 2019 - Rocroi, Frankrijk

7 augustus 2019.

Hotelletje gisteren was niet geweldig. Voelde me ook belazerd, krijg 2-persoonskamer terwijl er ook 1-persoons vrij waren.
s’ Avonds het traditionele biertje (lokaal brouwsel) gedronken en ff met Japanner gebabbeld, die Santiagotas bij zich had.
Liep 3 jaar geleden, maar nu aan overkant hotel cursusweek over herkenning beestjes en plantjes in de natuur (ben off. term even kwijt).
Vroeg gaan slapen en vanmorgen, na een kop koffie, om 8uur van start.
Ergens wel goed dat ik gisteren langer doorliep, nu is Rocroi haalbaar!
Een beetje verkeerd ingeschat de etappe, best zwaar en bovendien had ik geen echt goede dag vandaag.
Maar afijn, de pelgrim laat zich niet zondermeer klein krijgen, dus op een lager verzetje gestart.
Meteen in Vierves-sur-Viroin (dus niet Olloy, zoals ik gisteren dacht!) een prachtig bospad op langs de Viroin.
In het algemeen wel 90% bos gehad vandaag. Erg fraaie route, hoewel ik de volgende keer weer de Maas zou blijven volgen tot Givet (zoals in 2025); meer onderdak te vinden!
Maar met volle teugen genoten, ondanks dat ik mezelf vandaag een beetje vooruit moest slepen.
Veel wegaanduiding vandaag, soms wat verwarrend met alternatieve routes. Maar een beetje aangeklooid en meer km dan nodig gelopen. Wel onderweg het Ravel (verhard fietspad over oude treinbaan) gekozen. Zodoende dus een omweg gemaakt, maar loopt lekker, 3 tot 5% stijgend denk!?
Onderweg ook twee keer privé-bospad gelopen. Zo netjes op het pad zal eigenaar daar niet zo’n probleem mee hebben.
Bij Regniesart, ergens halverwege wat bewoning tegengekomen en een vriendelijke mevrouw vulde de waterfles bij.
Tot net voor Rocroi nauwelijks bewoning meer gezien. Daar effe bij de Aldi wat water en noten/chocola/chimayke blauw gekocht.
Vervolgens de laatste km naar Office du Tourisme in Rocroi, voor slaapplaats in de albergue. €15,- en mooie albergue. Geen ontbijt of diner, maar voor de rest volledig compleet.
Bij de winkeltjes wat eten gescoord; salade, stuk pizza, croissants en toetje. Straks misschien nog wat kleins eten.
Ondertussen nog een Marieke uit omgeving Arnhem gearriveerd in albergue. Is haar laatste reisdag, is nu druk trein-/busreis terug naar huis aan het regelen. Niet eenvoudig!
Voor nu ff genoeg geleuterd, tot morgen,

Paul.

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Na de marathon van gister zie je er op de diverse selfies toch best fris uit!
    Rocroi kwam me al wel bekend voor; was 2015 denk?
    En nu la plus belle France ff door klunen!
    Wandelze.
  2. Theo en Lenie:
    7 augustus 2019
    Dat logboek van de herberg was toch niet uit 2025, je bent toch een beetje vermoeid van de marathon van gisteren,
  3. Theo en Lenie:
    7 augustus 2019
    Mooie foto,s en leuk om de bekende plaatsen weer terug te zien .
    Je had een beetje een dipje dacht ik maar dat is gewoon en even wat rusten en morgen lijkt alles weer mooier.
    Wat leuk die dingen weer terug te zien van vorige wandelingen!
    Wij bereide ons voor op het feest van vrijdag .
    P S onze buurtjes maken het goed zijn heel rustig en blij als ik kom . Paul nog veel wandelplezier !
    groetjes ma . Lenie