Etappe 52: Pontremoli - Aulla 26km.

23 september 2019 - Aulla, Italië

23 september 2019.

De lokatie, het kasteel in Pontremoli, was fantastisch! Pas later kwam ik er achter dat er een lift onder zit, die je 40 meter omhoog/omlaag brengt! En ik m’n karretje die hele helling opgesleept.
Ostello is wat minder, kleine slaapkamers, hoewel ik de mazzel had alleen te liggen op zaaltje nr. 2. De douche was dramatisch, niet warm en er hing geen gordijn omheen. Het hele douchehokje staat dus blank na het douchen.
Met z’n vijven gaan eten bij een aanbevolen restaurant. Lekker smullen, ravioli met pesto, mozzarella met tomaat en een zoet stuk taart (met noten) na.
Rond 22uur gaan pitten en al om 6uur op. Even koffie met croissants gedaan in het stadje en om 7uur van start. Een iets verkorte route gedaan en in bijna 5 uur de 26km gelopen. Recordje denk, deed 3 keer koffie onderweg. Waarschijnlijk door de regen dat ik zo snel was. Ook geen bijzonder fraaie route. Vreemd genoeg staan de rivieren hier nog steeds nagenoeg droog, ondanks regen gisteren en vandaag.
Rond 12uur dus al ingecheckt bij het ostello. Dat ziet er heel goed uit! Stadje Aulla vind ik niet geweldig, wel wat horeca en winkels, maar grauwe woonwijken en niks bijzonders te zien. De kerk wordt gerenoveerd en er zijn sowieso veel werkzaamheden aan de gang hier.
Twee Franse pelgrims gesproken, die een pelgrimsroute vanuit Vezelay naar Assisi lopen. Heel interessant, krijg daar wel weer enige kriebels van! Straks thuis nog eens even gaan onderzoeken.
Net even onderzocht hoe ik thuis kan komen. Waarschijnlijk wordt dat dit keer de trein, dat kan vanuit Lucca maar ook Pisa (die optie had ik al bedacht!). Trein is toch net wat comfortabeler denk, reistijd scheelt niet veel met een bus.
Vanmiddag bij een kebabzaakje friet met mayo gegeten. Een goed bakje! En een beetje vet kan er wel bij, ben aardig afgevallen en m’n pensje in elk geval kwijt😁
Vanavond nog wat eten scoren, er zijn diverse restaurants.

Paul.

1. Theo en Lenie:
    23 september 2019
    Hallo Paul, weer prachtige foto's en leuke ontmoetingen. Als je in Lucca bent zeker de oude binnenstad bekijken, moet ontzettend mooi zijn. Ook de historie van de stad is indrukwekkend. Als je ook Pisa nog haalt, is natuurlijk ook bijzonder. Groeten en veel plezier aan je tocht.
  2. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Had je gehold? (Max snelheid van 23 km p uur)....
    Maar ondanks de regen klinkt het verhaal positief. En de fotos zijn ook mooi.
    Hoeveel dagen denk je nog te lopen? 4/5?
    Lucca is wel een leuk stadje.
    Zeker is de trein comfortabeler; je kan ff de benen strekken.
    Maar eerst nog ff uitwandelen.
  3. Paul:
    23 september 2019
    De planning is 3 dagen tot Lucca. Mogelijk nog naar Pisa daarna?
    De statistieken (van Sitytrail) zijn belabberd. Gaf vandaag 29km aan terwijl het er maar 26zijn.
    Tijd om SityTrail op te zeggen en andere GPS-applicatie te zoeken. Het is gewoon bagger, sinds de nieuwe versie!
  4. J. Devue-de Hoon:
    23 september 2019
    Paul nog even reageren voor dat je daar vertrek, bedankt voor de prachtige foto's, ik zal het dagelijkse reisverhaal missen.
    Een goede reis terug en dan zien we ons weer in Eys
    Groetten van uit Gronsveld van de hele Familie.
    Tante Jaantje.
  5. Brigitte:
    24 september 2019
    Hoi Paul, jammer dat je de lift te laat opmerkte, maar het was wel een goede workout! Hou de mooie en gezellige momenten, plaatsen en mensen maar in herinnering en vergeet al het nare. Gelukkig mogen we nog een paar dagen van je bijzondere belevenissen en je prachtige foto’s en video’s genieten! Daarna kunnen we weer beginnen te feuten ... Groetjes Brigitte