Etappe 49: Fornovo di Taro - Cassio 24km.

20 september 2019 - Cassio, Italië

20 september 2019.

Met z’n zessen gisteren in albergue. Beth uit Amerika, t NL lerarenkoppel en een stel uit Australië. Wel een aardige albergue, maar wat mankementen. Gas op fornuis niet aangesloten en de magnetron gaf kortsluiting bij insteken stekker. Gelukkig zekeringenkast kunnen vinden en er was tenminste weer licht.
Toevallig (wegens drukte!) ging ik naar mindervalidentoilet (verdieping onder albergue) en zag daar een elektrisch kacheltje. Deze ‘s avonds dus ff geleend om de was te drogen.
Erg goed geslapen en om 6.30 opgestaan, ingepakt en met Australisch koppel koffie gaan drinken/ontbijten in een bar.
De route was echt top vandaag! Begon al meteen met een flinke klim, gevolgd door steile afdaling. Vervolgens tot km 12 licht stijgend asfalt gevolgd. Wel continu prachtig uitzicht. Bij Terenzo begon het echte werk, stevig klimmen over een keienpad. Goed te doen, maar wel enkele zeer steile stukjes (bijna geen grip om boven te komen).
Ergens tegen het einde ben ik een andere wandelroute gekruist en zag op de kaart dat die nog een 100meter hoger langs de berg liep. Omdat het nog vrij vroeg was, deze genomen en over een prachtig panoramapad naar Cassio gelopen. Ik was net na 14uur binnen. Gedouched, was gedaan en bij de bar een biertje gedronken en grote sandwich met kaas gegeten.
Inmiddels met zijn zevenen hier en we gaan straks eten scoren. De bar heeft beperkt menu en er is een pizzeria. Zal dus wel goed komen met het voer!?
Goede dag vandaag en morgen waarschijnlijk weer zo’n mooie route naar de Col op de Apennijnen.

Paul.

1. Jacqueline:
    20 september 2019
    Hallo Paul,
    Duidelijk verhaal vandaag! Dit (klimmen) is je ding. Mooie fotos ook.
    Op naar morgen dus maar!
  2. Theo en Lenie:
    20 september 2019
    Hallo Paul,
    Het gaat je vandaag weer heel goed begrijpen we. Prachtige omgeving en mooie foto's, ook weermeer energie nodig bij het klimmen, ook meer collega's op je pad. Met de buren gaat het ook goed, geen problemen, Groeten en veel plezier op de hellingen.
  3. Brigitte:
    21 september 2019
    Hoi Paul, wat is het genieten voor jou op de bergen! Zou je misschien ook eens een klein filmpje over het uitzicht kunnen plaatsen? Zou dat te gek vinden! Zo prachtig daar... Veel plezier verder en het ga je goed! Groetjes oet Mestreech