Etappe 48: Fidenza - Fornovo di Taro 32km.

19 september 2019 - Fornovo di Taro, Italië

19 september 2019.

Hallo volgers,

De albergue in Fidenza was met reserveringen vol. Een meisje werd doorgestuurd 15km verderop. En dan komen er 2 reserveerders niet opdagen en staan er 2 bedden leeg.
Wel aardig stadje Fidenza, maar er het verkeerde restaurant gekozen. Zeer slecht gegeten, slechtste van de hele VF.
Later in de avond een fikse regenbui gehad met onweer (vanmorgen waren er diverse boompjes gesneuveld zag ik).
Nog nieuwe pelgrims ontmoet, moeder en dochter uit NL en een Zwitser.
Al om 6uur opgestaan, in het stadje koffie en ontbijt gedaan en een uur later op pad.
Vooral begin etappe was fraai, heel ander beeld dan afgelopen dagen, nu wat heuvelachtiger.
Ook wel wat modder gehad onderweg, maar de ergste door toeval ontlopen. Slechte wegaanduiding en onderweg zat ik ineens op de fietsroute (blauw gemarkeerd) en was de looproute (rood) kwijt. Het blijkt dat ik een zeer modderig pad zo ontlopen ben. Hoorde van andere pelgrims, dat ze hier niet doorkwamen en een stuk moesten omlopen.
Erg snel gelopen en al om 14uur in Fornovo di Taro. De albergue was onvindbaar.
Koffie gedronken en bij Office de Tourismo gewacht (gaat 15uur open). Ondertussen kwam Beth (Amerikaanse) ook aan. Al wachtende kwam er een meneer langs, die ons naar de albergue heeft gebracht. De albergue is gewoon niet te vinden voor een normaal mens, totaal geen aanduiding, naamplaat o.i.d.
Afijn kunnen douchen, wat kleren gewassen en samen met Beth gaan eten. Bijzonder lekker vandaag, Italiaans-Azies. Mie uit zeewier met wat groenten, erg lekker!
Inmiddels 6 van de 9 bedden bezet en er zijn nog 3 reserveringen open. En ... let maar op ... die reserveerders komen niet meer opdagen!
Met Beth ook bij Office De Tourismo langsgeweest en maar laten reserveren in Cassio en in Paso della Cisa. Ik reserveer dus nog steeds niet! Maar als iemand het toch aanbied, is het onbeleefd om te weigeren hè!
De Paso de Cisa gaat boven de 1200meter uit, het wordt dus aardig klimmen komende dagen. Maar daarover straks meer.

Paul.

1. Jose:
    19 september 2019
    Hallo Paul,
    Nou,dat zag er vandaag niet zo zonnig uit.
    Voor morgen en de komende dagen toi,toi,met de beklimming van de Paso de Cisa
    Hopelijk beter weer en aardige mensen op je pad.
    De groete oet Ees
  2. Jacqueline:
    19 september 2019
    Hoi Paul,
    Go with the flow.. als er meer lopers dan bedden zijn is het toch nuttig om zo nu en dan te reserveren. Kan me voorstellen dat je na een marathon niet 15 km extra wil lopen.
  3. Brigitte:
    20 september 2019
    Hoi Paul, een modderbad doet wonderen zeggen ze.. heb dat zelf nog niet ervaren. Zeewier staat nu vaker op je menu? Is ook heerlijk, net zoals zeekraal, dat is dan weer mijn favoriet. Hoop dat het weer beter wordt, zeker daar je nu ook weer bergop moet en je van prachtige vergezichten kunt genieten. Succes verder en geniet ze! Groetjes Brigitte
  4. Emile:
    20 september 2019
    Beste Paul, wij zijn de drie pelgrims die kennelijk een dag eerder hadden geboekt en niet zijn komen opdagen. Ter informatie: wij hadden niet voor gisteren geboekt maar voor vandaag! Nu zijn wij hier en is de Ostello vol. Maar: de Ostello heeft zelf een goede oplossing bedacht en wij kunnen overnachten. Gelukkig. Het kan dus ook een foutje in de communicatie zijn waarom lopers niet komen opdagen, als gevolg van de taal!
  5. Paul:
    20 september 2019
    Da’s aardig Emile, zo’n reactie!
    Ik blog ook maar wat raak en ben een fanatiek niet-reserveerder. Maar gelijk heb je dat de communicatie hier moeizaam verloopt! Fijn dat jullie alsnog in de ostello terecht kunnen, want pelgrims zondermeer doorsturen is wel erg makkelijk en dat hoort eigenlijk niet.