Etappe 47: Roveleto - Fidenza 32km.

18 september 2019 - Fidenza, Italië

18 september 2019.

Inderdaad is in NL ook niet alles oké! 😉
Dat vergeet je wel eens na wekenlang rondzwerven. Ben eens benieuwd hoe hard de “klap” straks aankomt bij thuiskomst in het “gewone” leven. Nu al moeite genoeg om dag en datum te onthouden.
Hotel gisteren was wel relaxt. Alles gewassen, volgens mij ben ik enkele dagen geleden ook door bedbugs gebeten. Probeer nu even het wasgoed in plastic zakken te scheiden (mochten ze hier al in genesteld zijn). Maar effe attent op zijn komende dagen. Moeilijk te beoordelen of het niet toch muggen of steekvliegen zijn geweest. Ben gisteren effe de apotheek binnengelopen, maar die weten het ook niet met zekerheid te zeggen. Kleren heet wassen (60 graden) zou in elk geval dodelijk zijn voor de beestjes.
Hotel was erg goed. Heb er ook gegeten, maar vond dat niet echt geweldig.
Ontbijt vanmorgen was wel weer super, heb me goed volgepropt met allerlei lekkers. Om 7 uur van start. Aardige route vandaag, de oude VF gelopen, die is wat “groener”. Nederlandse moeder en dochter gezien onderweg en die zijn ook hier in albergue. Bij aankomst nog een Zwitser gezien en gesproken. Ook het NL lerarenkoppel is hier (Yippie!) en het wordt denk volle bak in de albergue!?
Gedoucht, kleren heet gewassen en zelfs een wasdroger aan de praat gekregen.
Wat rondgewandeld en een Duits biertje gedaan. Rustig stadje, maar wel erg fraai.
Kleffe dag vandaag, niet zeer warm, maar benauwd. Vandaar ook om 13uur in Fidenza gestopt. De volgende albergue is 8 tot 10km verderop.
Morgen dus wel een pittige etappe, het wordt 600 à 700meter klimmen minimaal. Nog geen idee waar ik ga stoppen, straks maar eens gaan bekijken.

Paul.

1. Jacqueline:
    Hallo Paul,
    Benieuwd naar de route/fotos van morgen..
    en ff duimen dat t geen bedwantsen zijn..
  2. Paul:
    18 september 2019
    Foutje overigens in de blog!
    Keek een dag te ver vooruit. Klimmen valt morgen nogal mee!
  3. COR:
    18 september 2019
    Hoi Paul, zorg maar dat van dat ongedierte vanaf komt en of 60 graden voldoende is betwijfel ik. Succes! Zonder jeuk slapen is ook veel lekkerder. Hartelijke groeten; COR