Etappe 40: Cavaglià - Vercelli 42km.

11 september 2019 - Vercelli, Italië

11 september 2019.

Hallo volgers,

Gisteren dus verbleven in de gemeenteherberg te Cavaglià. Goed onderkomen voor slechts 5 euries, daar kun je niks kwaads over zeggen. We waren er met z’n 4-en, Australiër Gareth, NL-koppel Maria en Bert en ik. Slechtste avond tot nog toe beleefd, het Haarlems koppel schoolmeesters kwam me al gauw m’n neus uit. Hooghartige beterweters.
Maar goed je hebt je medepelgrims niet voor t kiezen. Al gauw besloten om vandaag in elk geval een stuk verder te lopen dan t NL-koppel.
Eerst wilde ik naar Montonero, maar dat is een gehucht met alleen een B&B. Zou me dus een probleem opleveren met diner.
Uiteindelijk over een geheel vlakke route, door hoofdzakelijk rijstvelden, doorgelopen naar Vercelli. Wel een dikke 40-er, maar op de eerste blik een aardig mooi stadje.
Enige moeilijkheid vandaag met enkele vers gestrooide kiezelpaden en na de middag behoorlijk warm (boven de 25 graden).
Toch nog niet helemaal op, en ga straks nog wat rondneuzen. We inmiddels de gemeente herberg gevonden. Ziet er goed uit en is donativo. Vanavond om 20uur kan ik er meeeten en ontbijt zit er ook bij. Douche inmiddels gehad en wat wasgoed gedaan.
Ik ben weer iets van m’n etappeplanning af en moet binnenkort eens gaan kijken waar ik het einde van de gehele reis ga plannen. Ik heb nog een week of 3 te gaan ongeveer.
Inmiddels over de 1200km gelopen. In Santià zag ik een bord “Rome nog 809km”. In theorie zou dat nog haalbaar zijn, maar ik ga het lekker niet doen!

Paul.

1. Peter:
    11 september 2019
    Voor Jacqueline : waren gisteren in Santander en vandaag met de trein van Feve naar Berrada. Er is nl. een spoorbrug waar je niet over mag en 8 km. moet omlopen!! Zijn in mooie plaats Santillana del Mer.
  2. Peter:
    Del Mar.
  3. Paul:
    Hoi Peter,
    Jacqueline heeft besloten om te stoppen, gaat terug naar Bilbao en daarna naar huis. Moedig besluit! Is niet eenvoudig, maar wel wijs. Ze had totaal geen zin meer in t pelgrimeren.
    Hopelijk vergaat het jullie wel naar de zin! Zet m op!
  4. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Jij blijft maar marathons strooien!
    Schoolmeesters zijn geen fijne gasten.
    En ja; voelt beter om te stoppen. Deze camino is paar maten te groot.
    @peter; buen camino.
  5. COR:
    11 september 2019
    Hoi Paul, wat ben je toch al ver. Maar Rome halen en dan hup naar huis is ook niet leuk. Doe gewoon kalm aan en volgend jaar het laatste stukje.met Rome als vakantie er achteraan. Je hebt jezelf nu al wel voldoende bewezen! Hartelijke groeten; COR
  6. Theo en Lenie:
    12 september 2019
    Hallo Paul, je bent jezelf weer aan het overtreffen. Volgens het schema ben je al bijna twee dagen verder dan je planning. Wel weer heel mooie foto's en prachtige omgeving. Jou collega pelgrims zijn in Spanje, maar het blijkt toch heel zwaar te zijn, waar jij toch ook gewandeld hebt, jaren geleden. Veel plezier nog en neem de tijd om te genieten en leuke dingen te zien. Groeten Pa en Ma.