Etappe 37: Chátillon - Verrès 22km,

8 september 2019 - Verres, Italië

8 september 2019.

Hallo volgers,

Gisteren aardig gezelschap aan Zwitserse Catherine. Samen uit wezen eten. Spaghetti met tomatensaus en gegrilde groentes en salade.
Onderkomen bij de Capucijners is ook goed bevallen, ik heb tenminste weer goed geslapen. Helaas geen ontbijt. Dus maar wat supermarktbrood met kaas gegeten. Helaas geen koffie.
Ik heb uitgeslapen tot 7uur, Catherine vertrok net toen ik opstond.
Ondanks de korte lengte, zaten er zware stukken in de route vandaag. Die verliep trouwens ook heel anders dan m’n GPS-track. Veel meer de heuvels op.
Eerst nog het idee om iets verder dan Verrès te lopen, maar hier toch maar van afgezien.
Onderweg diverse keren Denis, een Fransman tegengekomen. Voor de rest geen pelgrims gezien.
Afijn in Verrès eerst naar hotel Il Cassello op zoek gegaan, was me aangeraden vandaar. Helaas gesloten vanwege vakantie.
Verder zoekend kwam ik Denis weer tegen. Nu hebben we samen een kamer in een soort B&B. Op zich wel handig, zo heb je voor 20euries de man een zeer mooie kamer.
De overige kamers waren trouwens al gereserveerd, dus je kunt op de zondag beter geen nee zeggen tegen zo’n aanbod.
Verrès is maar een gat, weinig te beleven/zien. Vanwege de zondag is er veel gesloten,
Vanavond is er wel een pizzeria en taco-restaurant open, dus eten zal ook wel lukken. Voor morgen in elk geval weer een goed ontbijt met koffie.
Morgen mogelijk weer een korte etappe, maar als de route meevalt ga ik toch door naar Ivrea. Van horen zeggen moet dit een prachtig stadje zijn!?
Maar goed dat zien we morgen wel weer.

Paul.

1. Jacqueline:
    8 september 2019
    Hoi Paul,
    Ik had de foto's al gezien; ik moest 2 keer kijken waar het pad liep. Wel verstandig om ff wat rust te pakken. Dat doe je goed!