Etappe 36: Aosta - Chátillon 41km.

7 september 2019 - Chatillon, Italië

7 september 2019.

Hallo volgers,

Hotel in Aosta was qua slapen niet geweldig, geen oog dichtgedaan vanwege stadsgeluid en luidruchtige hotelgasten.
De pizza en salade ‘s avonds waren wel goed en ontbijt was een van de beste tot nog toe, allerlei zoete baksels en croissants gevuld met gele pudding.
Aan ontbijt zaten ook 3 Duitse pelgrims. Hotelmevrouw begon in t Italiaans van alles af te raffelen, omdat we een kwartier te vroeg aan de ontbijttafel zaten.
Even na achten vertrokken. Erg mooie etappe, maar behoorlijk pittig! Toch nog een dikke 800meter klimmen. Dat omdat de route iets hogerop in de bergen liep om druk autoverkeer te ontlopen.
Fris vanmorgen en met de trui aan gestart. Tegen de middag kwam echter het zonnetje door en kon de trui weer uit.
Onderweg een koppel uit Genève gesproken, die lopen enkele dagen over de VF. Ook een Frans pelgrim gezien onderweg.
In Bedeugaz was ik net een opvallend huis op de foto aan het zetten, toen eigenaar aan kwam met het gastenboek om te tekenen. Het blijkt een Italiaan te zijn uit Rimini, die hier al 50 jaar woont. Ooit was ie getrouwd met een Nederlandse en hij sprak dan ook Nederlands. Even zitten babbelen en een koud glad water gedronken.
De laatste km’s naar Chátillon afgelegd, die gaan nog effe bergop, en een bed gescoord bij de Capucijners aldaar. Primitief onderkomen, zelfs met zo’n hurktoilet! Maar ja, al t nodige is weer aanwezig.
Een uur voor mij heeft Catherine, een Zwitserse hier al ingecheckt. Gelukkig kan ik me dus eens in het Duits redden.
Tot nog toe zijn de Italianen zeer vriendelijk, bijna iedereen groet onderweg. Met Engels en Frans heb ik me tot nog toe redelijk verstaanbaar kunnen maken.
Net gedouchet, was hangt te drogen, biertje gedronken en even wat rondgelopen. Mooi stadje Chátillon, maar veel hoogteverschil. Je loopt je nog eens de pleuris.
Straks even op zoek baar een maaltijd.

Paul.

1. Jacqueline:
    7 september 2019
    Hoi Paul,
    Je kan wel merken dat het naar het najaar gaat. Ik was vanochtend ook gestart met jasje.
    Mooie foto's weer.
    Succes!
  2. Jose:
    7 september 2019
    Nou Paul , weer pet af voor wat jou en dan wel een grote pet.
    En ja in de bergen kan het nu koud worden/zijn.
    Geniet steeds van je foto's .
    Voor vanavond gezelligheid en een rustige en goede overnachting.
    En voor morgen weer toi,toi,toi