Etappe 30: Villeneuve - St. Maurice 30km.

1 september 2019 - Saint-Maurice, Zwitserland

1 september 2019.

Hallo volgers,

Topverblijf gehad bij Rita Marzio in Villeneuve. Achteraf blij dat ik niks betaalbaars kon vinden in Montreux! Ik vind Villeneuve een alleraardigst, leuk, vriendelijk stadje. Hier staan ze weer met beide voeten op de grond en zijn de sterallures van Montreux geschiedenis.
Rita is zeer hartelijk voor pelgrims; samen een pilsje gedronken, kreeg t aanbod om even een wasje te draaien, raad en daad voor goed restaurant en de volgende etappe. De CHF55,- met ontbijt was het echt waard!
Goed ontbijt trouwens met eitje, brood en kaas, koffie en jus d’orange. Kreeg nog een croissant en reep chocolade mee voor onderweg.
Om 7.30uur op pad gegaan. Mooie route met continu zicht op de Alpen. Route aanduiding in Zwitserland is matig. Gek genoeg hier in de stadjes duidelijk, maar daarbuiten onvolledig. Ik heb me ook voor het eerst goed verlopen, paar km extra en gruwelijk zware klim door een wijngaard.
Mooie foto’s denk, zie maar.
Leuke aankomst in St. Maurice. Zag al dat t hele stadje afgezet was voor auto’s. Dacht effe dat t een feestje voor mij was! Blijkt echter fête de etudiantes te zijn, ik geloof allerlei studentenverenigingen uit Zwitserland.
Eerst bij  de Abbaye hier geweest en laatste kamertje gescoord (er zal daarboven toch wel iemand meelij hebben met de pelgrim).
Omdat ik pas om 17uur binnen kan, maar effe t feestgedruis in. Lekker witbiertje (Wittekop is dat hier!) en een flink broodje kaas. Ik val wel nogal op tussen de corpspakjes, maar iedereen is hier toch teut.
Ondertussen ook effe de Abbaye bekeken en die is werkelijk bijzonder mooi!
Ik moet effe improviseren, weer is omgeslagen, regent een beetje, proberen droog te blijven.
Opname track ging vandaag mis. Ik liep ongeveer 30km. Ook een stukje fout dus, maar ja.
Tot morrege,

Paul.

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Beetje mazzel heb je wel verdiend.
    Hangt zeker af van je gemiddelde loopafstand 😉
  2. Peter:
    1 september 2019
    Mooie omgeving Paul, geniet ervan.
  3. Theo en Lenie:
    Hallo Paul,
    Weer een geweldig mooie route met prachtige foto's en vergezichten op de echte bergen.
    De Abdij is ook wel zeer uniek geloof ik. Veel plezier met je verdere etappes. Groeten Pa en Ma.