Etappe 29: Lausanne - Villeneuve 37km.

31 augustus 2019 - Noville, Zwitserland

31 augustus 2019.

Hallo volgers,

Aardig, nog eens een keertje camperen. Best goed bevallen. De tent staat in een kwartier, effe luchtmatrasje opblazen en klaar!
Ook alle gemakken op de camping, douches, winkel, restaurant. Helaas mijn was niet droog gekregen, maar daar hebben we de plastic zak voor hè!? Tent vanmorgen ook nat van condens, maar die droog ik thuis wel goed.
Ook op de camping veel biathlon deelnemers uit allerlei landen. Erg grote wedstrijd blijkbaar.
Op de camping een flammenkuchen gegeten en (echt waar) Heineken gedronken. Bij gebrek aan een ander bier ...
Vroeg gaan pitten, redelijk geslapen en al tegen 6uur wakker. Half uur later alles ingepakt en op pad. Na een half uurtje al een bakker/koffietent gevonden en daar het ontbijt gedaan.
Vanwege die biathlon even moeten zoeken, waar je wel en waar niet kunt lopen. Uiteindelijk is dat goed gelukt en ben ik gewoon de kust van het meer van Lausanne blijven volgen.
Gelukkig mooiere route dan gisteren, met continu uitzicht op Alpen en andere bergen.
Bloedheet vandaag (net als gisteren) en nauwelijks schaduw te vinden. Fijn is dat er in ieder stadje wel een openbaar toilet met waterkraan is. Erg veel gedronken dus.
Vandaag ook vriendelijker volk, af en toe zelfs belangstelling voor de Wheelie.
Bij Office du Tourism binnengelopen. Goedkoopste kamer hier CHF110. Uiteindelijk geaccepteerd, maar toen mevrouw hotel belde, was die inmiddels al geboekt. Twee opties; een camping 5km terug óf kamer in Villeneuve voor CHF55,-. Het laatste maar gekozen, teruglopen vind ik helemaal niks.
Afijn Villeneuve was ook nog een uur lopen en in totaal heb ik toch maar liefst 37km gedaan vandaag.
Ik ben nu exact 1 maand aan het lopen en heb (als ik goed tel) nu 895km afgelegd.
Morgen waarschijnlijk naar Saint Maurice, het klooster. Daarna gaat de klim naar de Grand Saint Bernard van start.
Maar daarover later meer,

Paul.

1. Peter:
    31 augustus 2019
    Mooie route Paul en weer mooie foto's. Hier wordt het gelukkig minder warm. Vandaag onze laatste oefentocht met rugzak gemaakt. Voor ons gaat het am Dienstag los; treinen naar Zaventhem en vliegen naar Bilbao, woensdag 1e etappe. Maar..........we blijven je volgen. Hebben ze in Montreux geen film van je gemaakt???????????
  2. Paul:
    31 augustus 2019
    Nouhou, er lopen wel heel wat (vrouwelijke) filmsterren in de dop rond in Montreux. Al dan niet volledig gekleed. Maar zonder gekheid, blij dat ik nu in Villeneuve ben aangekomen. Zeer mooi, aardig, leuk stadje!
    Succes alvast voor de tocht komende week👍🏻
  3. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Tjonge gemiddeld 29 km per dag met die hoogtemeters is enorm!
    Leuk die kunst aan het water.
    Succes maar weer.