Etappe 23: Rodeiro - A Laxe 27km.

29 mei 2018 - Lalín, Spanje

Hola volgers,

Goed verblijf alweer gisteren in Rodeiro, in Hostal Carpenteiras. Familiehostal, zeer vriendelijk. Voor kamer, diner, ontbijt, koffie’s en cervezas € 35,-, niet te veel denk.
Vanmorgen koste het een kwartier om te vertrekken, kreeg steeds een nieuwe bak koffie! Uiteindelijk om 7.30uur op stap.
Het eerste stuk via provinciale weg Rodeiro uit. Na enkele km’s de keuze, rechtdoor langs provinciale weg of rechtsaf over landwegen en door kleine dorpjes.
Velen zeggen dat die plattelandsroute zwaar en modderig is. Bij veel regen kan ik me dat voorstellen. Ik ben in elk geval blij dat ik m wel nam. Op een paar hindernissen na goed te doen. Prachtige paden, beekjes, kleine gehuchten.
Gelukkig bleef het bij bewolking vandaag en heb ik weer geen regen gehad
Net als veel etappes op de Camino Invierno, weinig voorzieningen onderweg. Pas na 20km in Lalin weer een bakje koffie kunnen doen. Hier ook vrij lang gepauzeerd. De laatste km’s naar A Laxe starten aardig door een park langs een kronkelende beek, mooi. Vervolgens even door een industriegebied en je bent al in A Laxe, een klein dorp. De albergue is een heel modern gebouw, gebouwd over een oud, oorspronkelijk huis heen. Best geslaagd, al is de albergue enorm groot en wordt veel ruimte niet benut.
Van alle gemakken voorzien en maar 6 euries. Hier vlakbij komt de Via de la Plata samen met de Invierno, dus vandaag weer meerdere pelgrims gezien.
Grappig is dat er voor mij al 2 pelgrims binnen waren. Oude bekenden van 2 jaar geleden op de Camino del Norte. Jeanette en Roger uit Nieuw-Zeeland. Ze hebben denk al alle camino’s gelopen (behalve Invierno en zijn daar nieuwsgierig naar😁).
In dit dorpje alleen een bar op ca. 500meter lopen. Vanmiddag hier al gegeten, niet echt geweldig, maar de maag is gevuld.
Nog maar 2 dagen en het zit er weer op.
Voor vrijdag (12uur)in elk geval de bus geregeld en dan zaterdagavond rond 18uur in Aken.

1. Jacqueline:
    29 mei 2018
    Hoi Paul,
    Je ziet er wel als een spanjaard uit inmiddels! Heel bruin (en nogal woest).
    De herberg ziet er nogal ongezellig en betonnerig uit, maar het bed, de keuken en de douches zijn toch belangrijker.
    Wat een stom toeval dat je oude bekenden tegen kwam. Da camino wereld is kennelijk klein...
    De terugreis is geregeld; nu nog ff naar Santiago 👣👣
    Wandel ze morgen.
    Jacqueline
  2. Peter en Gerda:
    29 mei 2018
    Dag Paul, weer mooi verhaal en uiteraard mooie foto's. Ik lees dat het er weer bijna op zit!!?? Ik had geen idee hoe lang je weg zou blijven!
    Je begint al aardig op een Spanjaard te lijken, alleen nog een Alpinopet, dan is de boel compleet.
    Geniet nog van de laatste dagen en voor nu alvast een goede behouden thuisreis; kom jot heem. Maar mag (mogen wij) ik eerst nog even genieten van je laatste verslagen??????????????
  3. Brigitte:
    30 mei 2018
    Hoi Paul...jee wat vliegt de tijd... had graag nog véél langer je boeiende verhalen willen lezen met prachtige foto’s erbij... Maar je gaat volgend jaar toch zeker weer? Veel plezier voor de (bijna) laatste loodjes. Groetjes Brigitte