Etappe 18 Stignano - San Severo

25 september 2022 - San Severo, Italië

Gisteren dus maar wat blij met mijn bed in de B&B nabij Stignano. Slechts een km of 3 van de abbazio de Stignano. Bij geen B&B had ik nog flink door moeten lopen voor onderdak.

De B&B was eigenlijk een B&B&D, ik heb er ook een lekker diner verorberd. Een bord pasta en een soort vogelei (een eitje gehuld in gehakt). Dat laatste is specialiteit in de regio. Erg lekker in elk geval.

Nog wat met de zoon gebabbeld, die spreekt aardig Engels en rond 21uur gaan pitten.

Top bed en geslapen tot tegen achten, het ontbijt. Ook best goed met broodjes vlees, zoet broodje, koffie en sap.

Om half 9 op pad in de regen (regen starte laat gisteravond al). Niet al te hevige buien, maar geen moment droog geweest.

De eerste km’s over de asfaltweg gestart.

Na even lopen stopt er een auto. Broeder stapt uit en geeft me een paraplu! Aardig gebaar, na ook nog “goede reis” verder gestapt. Wel lekker, muts parka omlaag en de paraplu gebruikt. Niet veel wind, dus ging goed.

Ik heb zo gauw als het ging de officiële route opgepakt en dat heb ik geweten … compleet vastgereden in de modder op een gegeven moment (zie foto). Het officiële pad was echt niet te doen, dus teruggekeerd naar de asfaltweg. Ook daar weer een mazzeltje, geschuild in een leegstaand, vervallen tankstation. Staat met daar toch een plastic bak in de regen en er lag een borstel. Afijn de wheelie even schoongesopt. Je krijgt natuurlijk gedonder wanneer je met een modderige wheelie bij je overnachtingsadres aankomt.

De laatste km’s afgelegd en hotel genomen vlakbij station in San Severo.

Heel even naar centrum gelopen, maar veel is gesloten (zondag?).  Nog steeds continu regen. Wel een bar gevonden, wat tapas gegeten enne … Messina van de tap.

Nu even rusten, wat kleren wassen/drogen.

Straks even kijken waar te eten en voor komende dinsdag de trein boeken.

1. Jacqueline:
    25 september 2022
    Hoi Paul,
    En dit was dus (voorlopig) de laatste etappe, nogmaals gefeliciteerd met deze prestatie. De modderwielen zijn wel indrukwekkend en dat zal ook wel heel zwaar lopen. Vertroetel jezelf maar met een goed bedje en goed eten. Dat zal denk ik wel lukken. Morgen nog wat sightseeing? Dan hoop ik op een droge dag.
  2. Jose:
    26 september 2022
    Hallo Paul ,jammer van de modderige laatste dag maar je mag weer trots op je zelf zijn met deze knappe prestatie.
    Ik wens je een aangename reis terug naar huis.