Dag 94 Mondoñedo-Vilalba.

10 juni 2016 - Vilalba, Spanje

Gisteren in Mondoñedo wel een goed verblijf gehad, in elk geval goed geslapen. De albergue was denk voor 90% bezet.
Raar is wel dat in Spanje het vakantieseizoen pas in juli start, Mondoñedo is dan ook echt uitgestorven. Bijster mooi vind ik deze plaats ook niet, de kathedraal is prachtig en je hebt nog wat fraaie gebouwen, maar als geheel niet echt bijzonder mooi.
Voor de herberg op een plein met een groepje pelgrims de avond doorgebracht. Een vrouw uit Duitsland loopt met haar hond en die hond stal de avond. Met een biertje uit de super dus aardig gezellig.
Het eten op late tijdstippen wil niet echt wennen, 20.30 voor avondeten is me echt te laat. In de middag dus wel een salade en wat tapas gegeten in de stad en de overige honger gestild met chocolade en een zakje pinda's.
Vanmorgen om 7uur met Maik gestart aan de 17km etappe naar Abadín. De klim naar 550meter viel gelukkig wel mee. Ze verliep tot 450meter heel geleidelijk over asfalt, de laatste 100meter ging over een landweg wel behoorlijk stijl omhoog.
In Abadín pauze met koffie en tortilla (super-eten!). Aangezien het nog maar 11uur was besloten om door te gaan naar Vilalba. Wel over de grote weg gelopen (nauwelijks verkeer, sinds de A8 er is), die gaat wat minder bergop/bergaf.
Uiteindelijk, na totaal 35km, aangekomen in de albergue van Vilalba. Deze ligt net voor de stad, op 2km van het centrum. Er is wel een bar/restaurant in de buurt. Voor vanavond is die 2km me te ver, maar morgenvroeg vertrek ik op tijd en ga de stad bekijken (en er een ontbijtje doen).
Morgen wordt sowieso een korte etappe naar Baamonde van dik 20km.
Ik ga nu nog iets verder door op de del Norte route en stap dan over op de Camino Ingles. Die volg ik tot A Coruna en zak dan langs de kust weer af naar Muxia. Ik heb nog genoeg dagen en A Coruna lijkt me wel de moeite waard. Bovendien terug aan de kust en kan daar nog een paar mooie etappes lopen.
Vandaag vanwege de lange etappe te laat voor een vroeg diner. Wel wat brood met een blikje vis gegeten en straks om 20uur gaan we met een groepje eten in het restaurant hier vlakbij.
Het weer is vandaag behoorlijk fris, heb de hele dag mijn trui aangehad.
Het is vrij druk in de albergue, er zijn opvallend veel fietsers aanwezig.

1. Peter en Gerda:
    10 juni 2016
    Paul, rustig aan en blijf genieten, het is geen wedstrijd!!!!!! 35 km. is toch wel veel????????????????
    Buen Camino, genp.
  2. Theo en Lenie:
    11 juni 2016
    Hallo Paul, Het gaat kennelijk uitstekend, dus pak je nog maar even 100 km's extra. We vinden het geweldig na de ellende van vorig jaar.
    Groeten en veel plezier in Spanje.
  3. Marco:
    11 juni 2016
    Nog 100 km en dan besluiten nog een eindje om te lopen, knap.
    Ook dat gaat wel lukken!