Dag 49 Port Sainte Foy Ponchapt-Pellegrue.

26 april 2016 - Pellegrue, Frankrijk

Bon soir Hollande,

Gisteren na de lange tocht (bijna 35km) redelijk vroeg gaan slapen. Voor t avondeten n pizza gehaald n paar straten verderop. S'morgens wel al om 7uur op, maar pas tegen 9uur vertrokken. Eerst even n rondje door Sainte Foy Le Grande gelopen en de kathedraal daar bekeken.
Het regende al toen ik vertrok (miezel) en dit keer de regenponcho aangedaan. Ondanks de slechts 24km vandaag, best n zware route. Continu berg op en bergaf, ook grote delen door wijngaarden. Ook vandaag weer hoofdzakelijk asfalt en alleen kleine gehuchten onderweg, zonder horeca/winkels. Onderweg wel diverse keren t Franse stel Astrid en Michel tegengekomen. Het was ook vooral poncho aan/poncho uit vandaag, redelijk wat buitjes gehad. Poncho is wel erg goed, alles blijft droog behalve de broekspijpen. Ik had er wel zin in vandaag en heb 2km extra gelopen over de GR-route, die meestal samenloopt met de pelgrimsweg, maar ook af en toe een mooi ommetje maakt.
In Pellegrue via Mairie al gauw de gemeenteherberg geboekt. Spullen naar binnen gebracht en vlak bij effe een grote kop koffie besteld. Ik zat die buiten te drinken toen er een pelgrim voorbijkwam, het bleek een Duitser te zijn, Thomas afkomstig uit t Swartswald. Hij ligt in dezelfde herberg en Duits spreekt net effe wat makkelijker dan Frans. Heel toevallig trouwens dat Thomas ook jaren terug n streptokokinfectie in zijn knie heeft gehad. Hij liep die op bij een operatie.
Helaas is t enige restaurant in Pellegrue sinds enige tijd ook gesloten, dus bij de plaatselijke super n magnetronschotel en wat extra groente/fruit gekocht. Een Frans biertje erbij om de boel compleet te maken.
In t gastenboek alweer n bekende gezien, Jeanette heeft op 2-5-2015 in dit paleisje gelogeerd. Vorig jaar enkele dagen mee opgelopen.
Inmiddels raak ik weer aardig ontstresst en leeg in de kop (datum en dag moet ik weer via de telefoon opzoeken). Ook de zorgen die ik in het begin heb over halen etappe en vinden slaapplek zijn verdwenen. Ik vertik t nog steeds om te reserveren, krijg dan wel eens n zuur gezicht, maar krijg uiteindelijk toch snel n bed. Natuurlijk zit ik wel vroeg in het jaar en is er overal voldoende capaciteit.
Langzamerhand begint er zich weer n clubje mensen te vormen, die je geregeld tegenkomt, die nagenoeg gelijk met je oplopen. Vlak voor me lopen er ook zeker 3 Nederlanders die ik telkens terugzie in de gastenboeken. Mogelijk haal ik die ooit nog in.
Voor nu weer effe genoeg gekletst, morgen waarschijnlijk naar La Reole over 26km., dus n beetje op tijd vertrekken.
Bedankt trouwens voor de vlinder- en kevernaam Jacques, zo leer ik idd weer eens wat bij!

1. Jose:
    26 april 2016
    Hoi Paul, zo te lezen heb je al wat aardig kilometertjes achter de rug zeker met die 35 Km van gisteren.Wees maar blij dat je het weer van Nederland niet hebt het is hier een afwisseling van wind,regen,hagel,sneeuw en af en toe mager zonnetje en koud.Iedere dag lees ik met plezier je reis verslag en geniet van de prachtige foto,s.
    Ik wens je een wel verdiende nachtrust en morgen weer gezond op en weer aangename loopdag, met een aangenaam zonnetje en geen regen.
    Groet José
  2. Jeannette:
    26 april 2016
    Wat leuk dat je in mijn voetsporen gaat. Of misschien wel in 't zelfde bed. Heimwee heimwee
  3. Jeannie:
    27 april 2016
    Volg je elke dag zie dat het goed gaat hoop dat 't weer beter wort
    hier is het slecht weer veel regen en af en toe sneeuw goede reis
    Jeannie