Dag 42 St. Pierre de Frugie-Thiviers

19 april 2016 - Thiviers, Frankrijk

Het wordt weer gezellig onderweg. Gisteravond net uitgegeten, of een mevrouw in het restaurant vraagt "ben jij Nederlander?"
Samen met moeders van 71 loopt ze enkele etappes van de pelgrimsroute. Onderweg waren ze Chantalle tegengekomen, die ze waarschuwde voor een Nederlandse kerel op het pad.
Afijn, moeders slaapt in het motel en dochter heeft r tentje opgezet hier bij iemand in de tuin.
Vanmorgen dochter nog even bezig gezien met de tent, een goede reis gewenst en vertrokken richting Thiviers. Mogelijk kom ik ze daar vanavond ook weer tegen.
De route vandaag vandaag wordt wat uitdagender, minder asfalt. Onderweg is er maar een lokatie met voorzieningen, La Coquille. Voor de rest alleen uitgestorven dorpjes en wat boerderijen.
Inderdaad een heel mooie route gelopen, maar wel veel pittige veldwegen en graspaadjes. Ook diverse keren steil afgedaald vandaag en dat loopt niet zo lekker. Vooral door de wandelkar is dat wat moeilijker, die duwt je vooruit.
In Thiviers ben ik rechtstreeks naar de camping gegaan om te overnachten in chalet. Ik moest daar even wachten omdat er nog gasten kwamen die gereserveerd hadden. Helaas blijkt t dat Franse echtpaar van laatst weer te zijn. Vervelende lui, ze reserveren maar en hebben niet eens een pelgrimspas. Jammer dat de pelgrimsroute zo langzamerhand aardig verpest wordt, door dagjesmensen en overigen die er niks te zoeken hebben. Maar ik zal niet klagen, dat deed ik vorig jaar al. Nog een paar etappes en dan haakt t Franse paar af in Périgueux (ik hang de Franse vlag uit!).
Waarschijnlijk straks even naar centrum Thiviers voor eten en ontbijt voor morgenvroeg.
Morgenvroeg wordt n korte etappe van 20km naar Sorges.

Gelukkig is Nederland weer in de meerderheid, moeders en dochters zijn ook net gearriveerd. Maakt de stemming weer ietsje beter.
Waarschijnlijk straks even naar centrum Thiviers voor eten en ontbijtspul voor morgenvroeg.
Morgen wordt een korte etappe van net geen 20km naar Sorges.
Inmiddels zit ik na 3 dagen op bijna 75km., als dit door te zetten is ga ik het einddoel wel halen.

1. Jeannie:
    19 april 2016
    Hallo Paul gefeliciteerd met je verjaardag ik zal voor je duimen deze
    keer lukt 't wel Jeannie Duckers
  2. Paul oet Sjinne:
    hey Paul,
    ik zie, de medelanders komen weer langzaam tevoorschijn. Hopelijk vallen ze niet in handen van de Franse paysants, aan jou de opdracht een oogje in het zeil te houden en waar nodig dapper & kordaat op te treden / in te grijpen! Je bent goed op pad, 75km. in 3 dagen is een goeje schnitt. Als je dat tempo volhoudt (geestelijk & lichamelijk) ga je je doel zeker & vast halen. We volgen je op de voet, daar kun je zeker van zijn!! Groetjes uit het zonnige Zuiden, van Paul & les 3 femmes oet Sjìnne
  3. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    Hallo Paul,

Gaat alweer goed met je. Sorges is een mooie Refugio om te slapen, prachtig klein kerkje met mooi orgel. Hennie was toen de Nederlandse gastvrouw, had van de Waddenzee naar Santiago gelopen. Als de refugio in Sorges vol is kan je volgens mij ook nog in een hotel slapen. Maar geen pelgrimsprijzen natuurlijk.

Geniet ervan.

Vr groe Dannis
  4. Jeannie:
    20 april 2016
    Hallo Paul gefeliciteerd met je verjaardag mam had je graag in de armen genomen maar dat hebben wij nu maar gedaan goede reis
    Jeannie Duckers