Dag 41 Flavignac-St. Pierre de Frugie

18 april 2016 - Saint-Pierre-de-Frugie, Frankrijk

Redelijk geslapen, maar niet zo'n geweldige herberg; erg krap met 4 personen. Het echtpaar Parmontey is al om even na 7 uur vertrokken. Ik wacht nog effe tot 8.30, dan gaat de winkel hier open. Chantalle vertrekt dan ook. Ik ga echter maar tot St. Pierre de Frugie, de anderen gaan naar La Coquille.
Vandaag gelopen via een kortere route van 20km. Bijna helemaal over asfalt, maar best mooi. Ondanks de kortere afstand vandaag wat moeilijker gelopen, ik ga voorlopig ff voor wat kortere afstanden. Ik realiseer me wel dat ik echt mazzel heb dat mijn been er nog aanzit, de spierpijn heb ik daar maar wat graag voor over! Mijn knie zelf is eigenlijk volledig hersteld, maar ik merk dat spieren en weefsel rondom nog moeten aansterken/herstellen.
Het weer was vandaag heerlijk, de hele route zonder jas gelopen.
Voor ik t vergeet; bedankt voor de verjaardagswensen! Inderdaad 51 nu, maar ben tot nog toe de jongste onderweg. In Flavignac zag ik in het gastenboek dat er een meneer van 82jaar aan de tocht bezig is!
Weinig mensen gezien onderweg, wel even met Chantalle opgelopen en op alle auto's gezwaaid (ongeveer 3/4 zwaait terug, de rest kijkt zuur). Halverwege wilde ik een onverhard pad nemen en was hier al een flink stuk ingelopen toen een madammeke me riep. Blijkt dat dat pad 2 km. doorloopt en daar is afgezet. Vroeger mochten mensen verder over een stukje privé-terrein, maar sinds kort heeft eigenaar dat afgezet. Wel heel aardig dat ze me dat vertelde. Zonder wandelkar zou ik desnoods over t hek klimmen, maar met is dat  niet te doen.
De gemeenteherberg in St. Pierre de Frugie blijkt een enorm groepsgebouw te zijn en is veel te duur wanneer je dat alleen huurt. Een jonge boer stopte met zijn tractor en wees me een motel iets verderop. Daar zit ik nu voor 12 euries. Prachtig onderkomen! Naast dit motel zit een (jawel!) Aziatisch restaurant. Vanaf 19uur kan ik daar gaan eten.
Overigens alweer mazzel met dit motel, de andere kamer was al gereserveerd door 2 dames.

1. Marco:
    18 april 2016
    Paul hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, ik ga zo nog even de foto's van vandaag bekijken.
  2. Paul oet Sjinne:
    hallo pelgrim Paul,
    om te beginnen, van harte gefeliciteerd mit diene verjoardigh!!
    drink digh mer inne van os, dan doon veer dat augh!
    Mooi dagboek en mooie foto's om iedere dag je route te kunnen volgen. We wensen jou vanuit Sjìnne heel veel wandelplezier en laat het zonnetje nu maar schijnen.
    Ja, je kunt je beter een ezel kopen, dan je van daar een fransoos meenemen. De ezel kun je nog wat leren... (haha)!
    groetjes van Paul & les trois femmes
  3. Marianne:
    18 april 2016
    Ook hier nog maar een keer: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

groetjes, Marianne
  4. J. Devue-de Hoon:
    18 april 2016
    Ik ben wel laat maar alsnog van Harte gefeliceteerd,
    een goede gezondheid en veel reisplezier.
    toegewensd van Tant Jaantje en Oom Harry.
  5. COR:
    18 april 2016
    Hoi Paul, Alsnog; Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag! Als ik de andere reacties niet gelezen had, zou ik je verjaardag wel vergeten zijn. Zorg maar goed voor je been en heel je lijf, bouw voorzichtig op als je denkt dat het lukt. Goed dat vrouwtje dat je waarschuwde dat dat pad niet toegankelijk was verderop, het maakt je oordeel over de chauvinistische Fransen weer wat milder! Slaap lekker. groeten; COR