Dag 100 Santiago-Negreira.

16 juni 2016 - Negreira, Spanje

Gisterenmiddag nog effe liggen relaxen op bed en later nog een stukje tortilla (super-eten!) met een glas cerveza gaan doen vlakbij de albergue. Uiteindelijk om 20uur al gaan slapen.
Vanmorgen weer vroeg uit bed en om 7uur al op pad. Na een rustdag loop ik gek genoeg niet zo al te best, het lijkt of je er dan weer "in" moet komen. Dus op een rustig tempo naar Negreira gelopen. Met het weer wel mazzel gehad. Tot tegen de middag droog, met zelfs wat zon. De laatste 5 km naar Negreira wel 2 pittige stortbuien gehad, maar dankzij de poncho deze goed doorstaan.
Het is gelukkig weer een stuk rustiger op de route, een stuk of 15 pelgrims gezien onderweg. De laatste etappe naar Santiago waren het er zeker 400!
Afgezien van een lange klim onderweg, weinig moeilijkheden op het pad vandaag. De route is wel prachtig en mooi gevarieerd. Onderweg maar een stop gemaakt met koffie en een stuk tortilla. Even opgetrokken met een Duitser uit Berlijn, maar die gaat nog 10 km verder vandaag.
Ook weer eens Nederlanders tegengekomen vandaag, die zijn dit jaar echt zeldzaam. 3/4 van de pelgrims is denk Duits, dat overige kwart komt uit de rest van de wereld.
Zojuist mijn diner gehad. Voor €6 Spaanse omelet (met chorizo), frites en salade. En ook echt voldoende voor een grote honger!
Goed glas bier (een 1906) gehad en nog effe op het terras aan het hangen. Onder het zonnescherm, want regen en zon wisselen zich nu geregeld af.
Tijdens het eten nog effe beelden gezien van de "voetbalfans" in Frankrijk. Zo langzaamaan mag de gendarmerie van mij wel met scherp gaan schieten, wat een beesten!
Morgen staat er een langere etappe op het programma, 33km naar Olveiroa. Hopelijk klaart het weer verder op en zijn de benen beter dan vandaag.
Net effe op het net gekeken, ik geloof dat er een bus reist van Muxia naar A Coruna. Als dat inderdaad zo is neem ik die en loop straks alsnog de Camino Ingles van A Coruna terug naar Santiago. Yippie!, mogelijk weer een certificaat! Ik kom met veel mooie "diploma's" thuis.

1. COR:
    16 juni 2016
    Hoi Paul, weer op weg dus. Volgens mij moet je opnieuw gemotiveerd raken om deze week er nog aan te plakken. en dan nog 'n route, zie je er tegen op om naar huis te gaan? Ik hoop wel dat je veel droog weer gaat krijgen. Warm hoeft niet, als je loopt is 16 - 17graden perfect. Groetjes: COR
  2. Paul:
    16 juni 2016
    Nee hoor Cor, ik wil dolgraag naar mijn eigen bedje thuis. Maar dat rare wandelvirus verteld me om nog effe door te lopen nu ik toch hier ben en de tijd nog heb. Het erge aan naar huis gaan is die lange busreis van 26 uur. Hoewel lang? Te voet doe je er iets langer over!
  3. Brigitte:
    17 juni 2016
    Hoi Paul, tortilla's zijn heerlijk, ik weet 't. Als je er weer eens zin in krijgt thuis, moet je ze bij de Lidl halen als daar de Spaanse week is Veel plezier verder op je wandeltocht ( camino ) Groetjes Brigitte