De heenreis dag 2

1 september 2017 - León, Spanje

Gisteren eigenlijk vrij snel door Parijs heengekomen. Ook daarna vlot door kunnen rijden. Niet veel kunnen slapen in de bus, was af en toe even 10 minuten weg.

De bus is uiteindelijk zo goed opgeschoten, dat ik uiteindelijk precies op de afgesproken tijd in Léon aankwam (11.40uur).

Binnen een half uur de herberg "SAN Fransisco de Asis" al gevonden. Ziet er hier netjes uit!

Meteen de credential voor de Camino de San Salvador gescoord.

Op straat al gemerkt dat er hier veel pelgrims zijn, ook Nederlandse. In de herberg een 6-persoonskamer, met nu 3 bedden bezet. Een ook ontmoet, een jonge Braziliaan. Morgen zal het rustiger worden, nagenoeg iedereen loopt de Frances-route, terwijl ik de San Salvador ga doen.

Ik heb even een kort blokje om gedaan naar de kathedraal. Ben nu even een uurtje gaan liggen en ga zo wat boodschappen doen en eten.

Morgen dan het verslag van de eerste etappe. Die valt denk nogal mee, maar dat weet ik morgen zeker.

Groet, Paul

1. Ans:
    Beste Paul,

veel succes en geniet van je Camino.
    Zelf ben ik in 2014 in 1 maand van Vezelay naar St. Jean gewandeld en in september 2018 is de planning om ook de Camino Primitivo te lopen (minder druk?). Vandaar mijn interesse in jouw ervaring de komende weken.
    Groet, PelerinFred
  2. Peter en Gerda:
    1 september 2017
    Hee Paul, toch lekker opgeschoten met de bus met helaas wat minder comfort. En vanaf morgen gaan genieten, in alle rust.

Buen Camino.
  3. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Gelukkig toch op tijd in Leon. Ik ben heel benieuwd naar de route en je ervaring.
    Laat maar komen die verhalen!
    Jacqueline
  4. Bert en Mies:
    Hoi Paul,
    We wensen je heel veel succes, van deze virus kom je nooit meer vanaf. Geniet ervan en..... niet te snel hoor.
  5. Brigitte:
    1 september 2017
    Hoi Paul, heel veel plezier met je nieuwe avontuur! Dat begint voor ons morgenvroeg ook. Eindelijk vakantie! Het ga je goed, greetzzzz Brigitte
  6. Brigitte:
    1 september 2017
    Hoi Paul, heel veel plezier met je nieuwe avontuur! Dat begint morgen ook voor ons. Eindelijk vakantie! Het ga je gied, greetzzzz Brigitte