Etappe 3: Poladura de la Tercia-Pajares.

4 september 2017 - Pajares, Spanje

Ik moet allereerst zeggen dat de Camino de Salvador drukker belopen wordt dan ik dacht. Gisteren in Poladura de la Tercia waren we met 12 pelgrims. Er zijn 4 Duitsers en iemand uit Mallorca bijgekomen. Wel gezellige avond gehad, eten afgehaald bij plaatselijk hotel (moest wel gereserveerd worden) en buiten gegeten. Enkele lichte buitjes gehad, maar dit opgelost met een zonnescherm. Velen zaten rijkelijk aan de wijn (echt waar! Ik niet, slechts 2 biertjes) en de stemming steeg in rap tempo, terwijl het niveau aardig afzakte.
Vanmorgen was ik een van de laatsten die vertrok, tegen 8uur op en een half uur later op pad.
Ik heb het zeer zwaar gehad met de Wheelie. Eerste 5 kilometer flink klimmen met erg moeilijke paadjes. Soms kun je het niet eens een pad noemen en loop je maar een beetje op kompas. Gelukkig is er sinds enkele jaren een Spanjaard, die de route beter aan het markeren is. In het verleden raakten er wel mensen verdwaald.
Bij Puerte Pajares de regio León verlaten en regio Oviedo binnengestapt. Vanaf deze Puerto gaat de route (soms zeer steil en vaak over onmogelijke paadjes) naar beneden.
Maar niet gezeurd, overal valt te pauzeren, onder het genot van prachtig uitzicht.
Uiteindelijk bij de top 3 aangekomen in Pajares. Ik heb wel een klein stukje gesmokkeld en over 1,5km een asfaltweg gevolgd.
Pajares is een klein dorp met totaal geen voorzieningen, sterker de mannen uit het dorp zitten te kaarten en bier te drinken in de albergue. Ik hoop dat ze vanavond wel ophoepelen, zijn erg luidruchtig.
De douches hier zijn koud, maar voor t overige ziet de albergue er goed uit.
Ook hier is eten gereserveerd en dat wordt rond 17uur gebracht.
Ongeveer t zelfde gezelschap als gisteren.
Morgen ook weer een pittige etappe denk, hoewel het vooral afdalen is. Ben eens benieuwd over welke paadjes dit gaat!?
Groet, Paul.

1. Jacqueline:
    4 september 2017
    Hey Polleke,
    Dat ziet er uit als erg hard werken.
    Erg woest en eenzaam ook. Eet smakelijk en zet hem op morgen!
  2. Theo en Lenie:
    4 september 2017
    Hallo Paul, wel heel zwaar geweest begrijpen we, maar wel prachtige foto's en filmpje. Foto's zijn wat statisch maar zijn toch wel heel mooi. Vooral bijzondere gebouwen en natuur. Groeten van ons hier in Eys. We gaan morgen eens proberen je stem weer eens te horen.
  3. Marco:
    5 september 2017
    Is weer prachtige omgeving, maar wel zwaar lopen. Er zitten weer hele mooie foto's tussen.