Etappe 1: León-La Robla.

2 september 2017 - La Robla, Spanje

Gisteren het verblijf in León niet als geweldig ervaren. Belangrijkste oorzaak is natuurlijk dat ik zowat 40uur doordraaide zonder slaap. Daarnaast niet zo'n geweldig gezelschap, een wat oudere Duitser die weinig zei, de Braziliaan die nog gezelschap kreeg van een (ook rond de 20 jaar) Poolse jongen en meisje. Die vonden t belangrijk om veel bier te zuipen en chips te eten. Als laatste kwam er nog een jong meisje, ik heb geen idee waarvandaan. Ik vermoed Zweden, Noorwegen o.i.d.
Maar goed, ben rond 20uur al gaan slapen en sliep als een blok. Om 6uur al klaarwakker en goed uitgerust. Dus bakje koffie uit de automaat, een mars en nog een reepje gegeten en op pad gegaan.
Eerste stukje door León geen hond gezien, zal vanwege de zaterdag zijn. Wel vreemde ervaring, in je eentje door zo'n grote stad.
Buiten León tot km 10 een saaie rechte weg gevolgd.
Hierna werd dit ruimschoots goedgemaakt met ruige, onverharde paden over pittige heuvels heen. Weer even wennen aan de Wheelie, maar heb m nu weer goed onder controle.
Bij de eerste pauze kwam er een Spanjaard voorbij. Even mee gesproken, sprak redelijk Engels en zei dat ie ook naar La Robla ging.
Uiteindelijk de hele route alleen gelopen, maar dat is wel lekker in eigen tempo.
Uiteindelijk toch maar liefst 30km afgelegd, ook vanwege een uitstapje van de route richting een kop koffie.
Ik was de eerste bij de albergue, de deur was gewoon open. Ik heb wel meteen gebeld in m'n beste Spaans en begrepen dat om 18uur de Hospitalier langskomt voor een stempel.
Na t douchen gaan eten en inkopen doen. Lukte niet zo goed, uiteindelijk 4 restaurants geprobeerd en bij de laatste succes. Het buikje is goed gevuld!
Inmiddels was de supermarkt ook open.
Bij terugkomst blijken er maar liefst een stuk of 8 pelgrims te zijn. Veel meer dan ik verwacht had. Geloof dat t ook wel een aardig gezelschap is.
Allen bedankt voor de reacties tot nog toe!
Speciaal welkom voor Fred, ik hoop dat je straks wat hebt aan deze korte verslagen.
Bert en Mies, ook leuk weer van jullie te horen, komt er voor jou Bert nog eens een nieuwe Camino langs?
Diverse dierbaren beloofd kaarsjes op te steken. In León alleen van die elektrische nepkaarsjes gezien en vind dat niks. Vandaag onderweg alle kerkjes gesloten. Maar ik denk er aan en bij de eerste gelegenheid gaan er een paar in brand!
Groet,
Paul.

1. Jacqueline:
    2 september 2017
    Hoi Paul,
    Dat klinkt weer prima; voelt mss een beetje als thuiskomen?
    De leukste gasten komen nog moet je maar bedenken.
    Maar de kop is eraf; ik vind het pittig hoor 30 km. Dat doe ik je niet na. En voorzichtig met de cerveza's zou ik zeggen. Ik/we gaan zo eens kijken in het restaurant aan de overkant. De vinho verde is zeker niet verkeerd. Vandaag trosje druiven gehad van de plukster..
    Groetjes
    Jacqueline
  2. Theo en Lenie:
    2 september 2017
    Hallo Paul, leuk dat het de eerste kilometers er weer opzitten. Het lijkt me toch weer een beetje wennen aan je expeditie. Je hebt weer een stel mooie foto;s gemaakt. Hier gaat alles goed, je huisdieren zijn ook wat vriendelijker geworden, zeker barakje. Veel plezier daar met de natuur,de mensen en het eten. Groeten van Ma en Pa.