Etappe 2: La Robla-Poladura de la Tercia.

3 september 2017 - Poladura de la Tercia, Spanje

Vandaag eerste serieuze etappe door de bergen.
Gisteren trouwens een goed verblijf in albergue van La Robla. Met een Japanner, Française, 2 Spanjaarden en nog een Spaans koppel. Goede sfeer! Vandaag komt diezelfde groep weer bijeen in Poladura de la Tercia. Eten moest hier gereserveerd worden en dat is dus gebeurd.
De route vandaag was prachtig, de eerste 10km nog redelijk vlak, maar daarna gelanceerd de hoogte in. Ruim 450meter aan een stuk geklommen tot aan een hoogte van 1560meter. Dit keer naast de foto's ook wat filmpjes gemaakt. Die op het hoogste punt zal ik hier plaatsen.
Wilde koeien en paarden gezien onderweg.
Heel weinig bebouwing vandaag onderweg, ook Poladura hier is een dorpje met hooguit 20 huizen en totaal geen winkels, horeca o.i.d.
Waarschijnlijk ga ik trouwens m'n Camino Ingles schrappen en wat rustiger aan doen op de Salvador en Primitivo. Eigenlijk wilde ik morgen 30km lopen met 1000meter stijgen en 1600dalen. Maar ik heb de route wat onderschat en zie hier van af. Vandaag al totaal 650meter gestegen en dat is behoorlijk zwaar.
De foto's zeggen denk wel genoeg.
Groet,
Paul.

1. Peter en Gerda:
    3 september 2017
    Dag Paul, verstandig wat je doet, het gaat niet om de kilometers maar om het genieten van de omgeving. Ik zie helaas geen filmpje of doe ik iets verkeerd? Buen Camino.
  2. Jacqueline:
    Hey berggeit!
    Zo! Dat traject is dus echt niets voor watjes!
    Had je weer bekijks met je kar?
    Groetjes
    Jacqueline
  3. Paul:
    3 september 2017
    Zijn er bij meer mensen probleem met filmpje? Kan het zelf wel zien. Graag effe melden indien problemen, probeer t dan opnieuw te plaatsen.
  4. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    Hoi Paul,

Leuk je weer te volgen. Geniet van iedere stap en luister naar je lichaam. Als de Camino in je hart zit kom je er niet meer vanaf.
    Groetjes Dannis
  5. Frank:
    Hoi Paul,
    Wordt inderdaad serieus klimwerk zo te zien, wel prachtige omgeving. Goed om de tijd te nemen om er van te genieten. Op dit soort paadjes is het karretje ook best een vertragende factor lijkt me.
    Veel plezier op je route.
    PS ik kan het filmpje ook niet vinden.

Frank
  6. Theo en Lenie:
    3 september 2017
    Hallo Paul, we hebben genoten van je filmpje, de mam was al bezorgd. dat je in die wildernis aan het wandelen bent. Overigens om het filmpje te bekijken moet je in de kop van je blog klikken op video's , hetzelfde als je de foto's wilt bekijken moet klikken op foto's. Nodig is ook de windows media player.
    Dus het filmpje werkt goed!! Groeten van ons en veel sterkte bij de zware bergetappes!!
  7. Paul:
    4 september 2017
    Hoi Peter, Gerda,
    Ik zal bij terugkomst thuis een hele serie filmpjes doormailen. Ik maak er nu een paar per dag. In foto's kun je de bergen hier niet meer vangen, vandaar maar eens proberen met film.
  8. Brigitte:
    5 september 2017
    Hoi Paul, wat is 't daar prachtig! Van die eenzaamheid hou ik ook wel, als 't maar niet té lang duurd. Fijn dat je toch leuk gezelschap hebt gekregen. Succes voor de bergetappe morgen! Wij genieten hier inmiddels van Waikiki beach. Lekker warm, maar wat een luchtvochtigheid Groetjes Brigitte