Etappe 20: Neda-Mino.

22 september 2017 - Miño, Spanje

Om 7 uur uit de veren. Even inpakken en een half uur later op pad. Ontbijt en koffie in de herbergen is echt zeldzaam.
Gelukkig na 2km in het echte Neda (albergue ligt ver buiten deze plaats!) koffie met wat zoetige koek gehad. En ik moet zeggen, daarna loop ik toch net effe wat gesmeerder.
Mooi is het om een half uurtje voor zonsopgang te vertrekken, zeker zoals vanmorgen langs het water.
We waren uiteindelijk gisteren met een man/vrouw of 20 in de albergue, velen kwamen pas laat binnen. Gisteren was, zeker ook vanwege het weer, de minste dag tot nu toe op de Camino.
Ondanks toch wat gebabbeld met een Amerikaan en met Engels stel effe naar de bar geweest.
Vanmorgen gelukkig een veel betere dag. In eerste plaats prachtig weer en daarnaast een fraaie route.
Onderweg geregeld Lukas, een jonge Pool ontmoet en geregeld effe mee gepauzeerd. De overigen niet meer gezien, maar was dan ook als een van de eersten op pad.
De route was dus mooi en had 3 pittige klimmetjes. Vooral na Pontedeume gaat het verschrikkelijk steil omhoog.
Buiten Pontedeume eigenlijk alleen kleine plaatsjes doorkruist. Nu in de albergue van Mino aanbeland, en dat is ook een redelijk stadje met alle voorzieningen.
Mino ziet er ook een stuk beter uit dan Neda en Ferrol. Leegstand en vervallen panden zie je hier niet zo veel.
De albergue is netjes verzorgt, net ook een goede douche gehad, het wasgoed hangt buiten en met Lukas al wezen eten. Goede maaltijd, maar zo veel dat ik iets daarvan heb moeten laten staan.
Nu nog rustig in albergue, slechts 4 personen, maar mogelijk komen er later nog meer binnen.

1. Peter en Gerda:
    22 september 2017
    He Paul, te veel water gebruikt om te douchen, gevolg; alle bootjes op het droge!!!!!
  2. Jacqueline:
    22 september 2017
    Hoi Paul,
    Je hebt er weer zin in; dat is mooi! Wel Ff oppassen met die zoete koek; nog even en je wordt een zoetekauw.
    Gelukkig is er ook goed nieuws van je vader!
    Groetjes
    Jacqueline