Etappe 17: Sobrado-St. Irene.

18 september 2017 - Santa Irene, Spanje

Prachtige lokatie in Sobrado. Ik vind dat monasterie nog steeds erg indrukwekkend.
Net als vorig jaar wel een slechte ervaring met het eten. Met z'n vieren (Goscha uit Polen, Jan uit Tsjechië en Herbert uit Duitsland) naar restaurant geweest. Bediening was al bot, maar het eten was om te huilen. De soep was warm water met vermicelli. De pasta was bijna tot pap gekookt. De appel als toetje was nog het beste, daar valt weinig aan te verprutsen.
Vanmorgen om 7uur opgestaan, ingepakt en koffie gaan drinken in een bar. Regenachtig weer, dus in poncho gestart.
In m'n eentje gelopen, maar kwam Jan nog tegen in Boimorte. In Boimorte gekozen voor alternatieve route naar St. Irene. Geen fraaie route, zeer veel asfalt. Alleen maar oude boertjes en boerinnetjes gezien onderweg.
Rond de middag begon het te miezeren en was het diverse keren poncho aan/poncho uit.
Niet goed opgelet onderweg, de route die ik gekozen had gaat rechtstreeks door naar Santiago. Is een vrij nieuwe volledig gemarkeerde route, maar heeft geen albergues onderweg. Ik had ergens een afslag naar links moeten nemen. Uiteindelijk een stuk later afgebogen nabij Gonzar. Even hierna kwam ik werkzaamheden voor een nieuwe snelweg tegen en moest nog enkele km's omlopen voor een brug over de bouwput. Zodoende nu 38km in de benen.
Iets vóór St. Irene aangekomen op de Camino Frances. Ook dit jaar weer een shock, je ziet een lint aan pelgrims lopen.
Maar een sterke koffie genomen en aan de praat geraakt met een Amerikaan met een Wheelie versie 1 ( de mijne is versie 4).
Vervolgen nog een kilometer gelopen naar St. Irene en gelukkig was er nog plaats.
Mocht meteen douches en kan straks inchecken en betalen. Eten is hier ook mogelijk doe dat ook straks om 18.30uur.
Veel Camino-toeristen in de albergue, natuurlijk gereserveerd en de hele tocht gepland. Ik mis de Primitivo-lopers nu al. Toch een ander slag pelgrim.
Morgen kom ik al in Santiago aan, nog ruim 20km denk.
Daags daarna probeer ik toch naar Ferrol te reizen, om de Ingles nog te doen. Ik heb nog voldoende dagen over en ben nu toch in Spanje. Of ik ook vanuit Covas kan vertrekken weet ik nog niet, moet dat in Santiago uit gaan zoeken.

1. Peter en Gerda:
    18 september 2017
    Nou Paul, je bent een echte "kilometervreter"!!!!! Hoe is het met de knieen en voeten????
  2. Jacqueline:
    18 september 2017
    Hey Paul,
    Dat was een stevige tippel vandaag. Hopelijk vandaag wel een lekkere maaltijd.
    Ik ben op jacht naar een kookboek met 1080 spaanse recepten; kan ik ff vooruit.
    Jacqueline