Etappe 13: A Fonsagrada-O Cadavo.

14 september 2017 - O Cádavo (Baleira), Spanje

Hola volgers,
Weer als een blok geslapen in A Fonsagrada. Geen wekker gezet, maar de biologische klok wekte me precies on 7uur.
Lekker rustig aan koffie proberen te maken. Niet echt een succes, het moest zonder filter.
Bij de eerste bar wat cake gegeten (brood hebben ze vaak niet) en echte koffie gedronken.
Rond 8.30uur vertrokken in lichte regen. A Fonsagrada ligt op 960meter + , dus S'morgens zit je er in de wolken. De poncho nog wat langer aangehouden vanwege kou en wind, de regen stelde weinig voor.
In het begin lekker km's kunnen maken, maar halverwege toch nog een lange steile klim. Uiteindelijk toch nog 740meter geklommen en bijna 1000 gedaald. Ik had de etappe wat te licht ingeschat! Onderweg echter diverse bars en 2 keer gepauzeerd met koffie.
Onderweg weer hetzelfde verhaal, je ontmoet diverse bekenden, maakt een babbeltje en gaat weer door.
Eerst in O Cadavo in de gemeenteherberg gekeken, maar die heeft een enorm krappe slaapzaal. 200meter verder een albergue gevonden die begin 2017 geopend is, helemaal top met alle voorzieningen en ruime slaapzaal met goede bedden!
Ik kwam om 15uur binnen als 2e pelgrim. De eerste pelgrim is een Duitser en hij was al druk bezig met eten voorbereiden. Kreeg direct een uitnodiging om mee te eten. De hele herberg eet straks dus samen, gezellig.
Het wordt de laatste dagen moeilijk om mijn blog te typen, je wordt constant onderbroken. Maar dat is wel plezierige onderbreking.
Vandaag ik O Cadavo gestopt. Ik kon nog 8km doorgaan naar volgende albergue, maar dit plaatsje bevalt me goed.
Morgen wordt wel iets langer lopen, ga dan naar Lugo, ruim 30km.
Het weer wordt echter goed en ik wil al om 7uur gaan lopen. Bovendien zijn de bergen nu gekrompen tot heuvels en zal het wat minder zwaar worden.

1. Jacqueline:
    14 september 2017
    Hoi Paul,
    Jaja het leven van een pelgrim is top! Lekker lopen kletsen, eten en de blog doen om het thuisfront te informeren.
    Doe je goed. Fijne dag morgen..
    Jacqueline
  2. Elsbeth:
    14 september 2017
    Hoi Paul

Al heel wat kilometers in de benen. Ik geniet van je mooie foto's. Je blogs geven een beeld van relaxed genieten al lijken me die kilometers inclusief klimmen en dalen behoorlijk inspannend.
    Veel plezier de komende etappes.

Groetjes Elsbeth