Etappe 12: Grandas de Salime-A Fonsagrada

13 september 2017 - A Fonsagrada, Spanje

Goede albergue in Grandas, ook uitstekend geslapen. S'morgens rustig aan ontbeten met een kopje koffie, spullen bijeengezocht en rond 8uur op pad.
Helaas wel m'n natte schoenen van gisteren vergeten uit de schoenenzaak te halen, die waren nog wat nat.
Een hele pittige start vandaag, over 8km klimmen van 600+meter naar 1100+ meter. Meestal geleidelijk, maar zeker op het eind aardig steil.
De vermoeidheid speelt ook wel parten vandaag, de twee voorgaande etappes waren bepaald niet mis!
Op 1100+ meter (na de windmolens) werd het gelukkig minder met klimmen. Sterker nog, eerst een flink stuk afdalen, daarna fijne glooiende paden.
Tijdens de klim was het redelijk weer, licht bewolkt, op de top van de berg en tijdens het eerste stuk afdalen was het behoorlijk mistig.
Ongeveer halverwege de etappe provincie Asturië verlaten en Galicië binnengewandeld.
Er loopt nu een vaste groep van zo'n 20 pelgrims die je onderweg en aan het eind in de herberg ziet. Nog steeds een topsfeer onderweg!
Voor vannacht en morgenvroeg wordt er tegen verwacht. Morgenvroeg vanaf een uur of 9 zou het droog moeten zijn, dus wss. vertrek ik rond dit tijdstip. Gelukkig een wat vlakkere etappe morgen en ik heb de keuze om 23 of ruim 30km te lopen. Bekijk dat morgen wel.
Vanavond met z'n drieën gegeten, een geweldig pelgrimsmenu voor 8euries. Met drinken erbij ben je voor n tientje klaar!
Bijzonderheid vandaag is dat mijn broekriem sneuvelde, maar kon hier in een klein bartstensvol winkeltje een mooie nieuwe kopen.
Weer een mooie albergue vanavond met meerdere kleinere slaapzaaltjes. Dat is toch prettiger dan met z'n 50en in één zaal.

1. Jacqueline:
    13 september 2017
    Hoi Paul,
    Je stapt er lekker van door!
    Morgen maar een droge dag en beetje kalm aan!
    Ziet er goed uit hoor! Zelfs met pelgrimsbaard ;-)
    Jacqueline