Etappe 2: Santillana del Mar - Comillas 23km.

8 mei 2018 - Comillas, Spanje

Hola volgers,

Goed verblijf in Santillana del Mar. Behoorlijk wat pelgrims gezien in plaatselijke bar/restaurant. Vanwege meerdere albergues wordt dat wel verdeeld. Lekker rustig geweest in de gemeentelijke albergue, we waren met 6 personen, terwijl er 16 bedden zijn. Dat geeft wel wat ruimte om in- en uit te pakken. Verbazingwekkend had hospitaliero het blijkbaar erg druk en hebben we niet hoeven betalen. 5 sterren voor deze albergue!
Even gedacht om vandaag naar La Gerruca te lopen. Maar om diverse redenen maar niet gedaan. De eerste is het kille, beetje regenachtige weer vandaag. Daarnaast kan ik beter m’n planning aanhouden de komende dagen I.v.m. de aanwezige albergues. Voor hotel of pension ben je al gauw 45 tot 60 euries kwijt!
Nu dus ca. 24 km gelopen tot Comillas, wel een aardig stadje aan de kust. Ik kwam al om 13uur aan de albergue opent pas om 15uur. Eerst dus maar een goede maaltijd en de traditionele pint ter afsluiting van de etappe. San Miguel vandaag, ook een errug goed Spaans brouwsel!
Om 15uur ingecheckt in albergue en ik denk dat die vol is straks (20 personen). Wel aardig gezelschap op de route. Bij elke pauze onderweg ontmoet je wel weer andere pelgrims voor een praatje. Veel Duitsers, enkele Fransen, een Italiaan, enkele Spanjaarden, Engelsman David en zelfs n Hollander.
Het begint haast te wennen, maar laatste km’s tot in Comillas weer door een zwerfhond gevolgd. Aardig beest, maar hij moet toch maar in Spanje blijven.
Even door het stadje gelopen en het paleisje van Gaudí bezocht. Ben er niet echt kapot van. Er licht wel een prachtig paleis naast.
Straks nog even een supermarkt zoeken en mss. nog een cervezaatje doen.

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Mooie foto’s van die mistige bergen. Jammer van de regen maar hier is het idd wel behoorlijk warm.
    Morgen al de heuvels in? Succes!
    Groetjes
    Jacqueline
  2. Paul:
    8 mei 2018
    Nouhou, heuvelachtig is het hier al! Over 64km. bij Monasterio de Santo Toribio de Liébana gaat het echt de bergen in. Ben me toch benieuwd!
  3. Jacqueline:
    8 mei 2018
    Ik heb er alle vertrouwen in dat jij en je karretje deze beproeving wel gaan doorstaan!