Etappe 51: Paso del Cisa - Pontremoli 20km.

22 september 2019 - Pontremoli, Italië

21 september 2019.

Hallo volgers.

Gisteren dus wel een aparte lokatie, de albergue ligt afgezonderd vlak bij de Paso del Cisa. Ik ben nog een km de weg opgelopen, maar kreeg slechts 1 streepje netwerk en geen internet.
Het verblijf was wel aardig, ik heb me ‘s middags geamuseerd met de klim naar Monte Valoria.
Om 19.30 met 12 pelgrims gegeten. Er zaten wel lekkere dingen bij het diner. De pasta (gnocchi) vond ik niet echt geweldig, maar t buikje was weer gevuld.
Tegen tienen gaan pitten en goed geslapen. Ontbijt om 6.30 was niet geweldig, oploskoffie en krackers met jam.
Om 7uur vertrokken en bewust de zuidelijke route compleet over asfalt gekozen. Dit omdat je daar continu mooi uitzicht hebt. De officiële route zit veel in het bos. Ook mooi, maar dus nauwelijks uitzicht. De zuidelijke route kan in het weekend druk zijn, maar vanwege motregen maar enkele auto’s tegengekomen. Wel een aanslag op de knieën, ik denk 800 a 900 meter afdaling.
Nu, na ongeveer 20km ( m’n GPS-track sloeg op hol en telde er ruim 60!), aanbeland in Pontremoli. Prachtig stadje, maar nogal uitgestorven. Ik slaap vanacht in het kasteel. Prachtige lokatie, maar albergue is niet echt geweldig te noemen.
Amerikaanse Beth al gezien. Lerarenkoppel gaat naar andere albergue.
Het was vanaf een uur of 11 droog, maar het regent inmiddels weer.
Vandaag besloten om nog tot Lucca door te lopen en daar te stoppen. Het is ook wel mooi geweest, de motivatie raakt een beetje uitgeput en je merkt ook dat je wat vermoeid raakt. Dus nog enkele dagen te gaan en dan een trein/bus retour naar huis. Ook wel een mooi vooruitzicht, ik denk dat ik wel 48uur in het eigen bedje toe kan!
Straks weer op zoek naar eten, de rest is weer gedaan vandaag.
Ook hier een wankele netwerkverbinding, maar stukken beter dan op de bergpas.

Paul.

1. Jacqueline:
    22 september 2019
    Hoi Paul,
    29 km (voornamelijk) bergaf kan best een aanslag op de knieën zijn. Zeker met de weelie achter je aan. Geniet nog ff van de laatste dagen tot Lucca.
    Op de filmpjes is het weer nog best aardig; hopelijk is het morgen lekker droog en niet te modderig
  2. Peter en Gerda:
    22 september 2019
    Knap wat je allemaal doet, geniet nog even en dan een welverdiende thuisreis. Kanjer.
  3. Brigitte:
    23 september 2019
    Hoi Paul, of kasteelheer moet ik zeggen voor 1 nacht.. cool hoor! Wat een prachtige omgeving is het toch wat ik zo op je video zie 🤩 Vindt Italië sowieso het mooiste en lekkerste land van Europa... gnocci ( gemaakt van aardappelen ) ligt ook nog bij mij in de koelkast. Dat eet ik als manlief middagdienst heeft 😆 Lucca... je ben dan bijna in Pisa.. zou die paar kilometer toch niet laten ontgaan om de scheve toren te zien?! En de Middellandse zee.. Goede nachtrust en morgen weer fit aan een mooie nieuw dag beginnen. Het ga je goed Paul! Groetjes Brigitte