Etappe 45: Miradolo Terme - Calendasco 24km.

16 september 2019 - Calendasco, Italië

16 september 2019.

Wijnfeesten gisteren in Miradolo Terme. Behoorlijk drukke bedoeling. Meeste Italianen spreken geen Engels/Frans. Toch met jong stel wat verteld over mijn tocht vanuit Nederland.
Geen grote stopplaats in Miradolo, albergue is daar maar eens in de zoveel dagen bezet. Lag er uiteindelijk dan ook alleen. Er had een stel met 4 kinderen gereserveerd, maar die zijn niet komen opdagen. Maar goed ook, er zijn daar maar 4 bedden!
Om 22uur gaan pitten en om 6uur opgestaan. Het idee was om door te lopen tot Piacenza. Echter lang op de boot moeten wachten. Mede dankzij het NL lerarenkoppel. De kapitein is daar nog even voor teruggevaren, waren veel te laat. Al met al koste wachten op de boot 2,5uur. Het is ook zeer heet vandaag en ik ben maar in Calendasco gestopt. Aldo (Italiaan) en Bruno en Michel (Fransen) zijn hier ook gestopt. Michel heeft een fikse griep en vertrekt morgen per trein naar huis. Dat is heel sneu, maar kan gebeuren.
Vanmiddag al vroeg gegeten, spaghetti met tomatensaus en een kipvleugeltje.
De douche ook gehad. Straks even kijken waar ik morgen heen ga.

Paul.

1. Jacqueline:
    16 september 2019
    Hoi Paul,
    Tja, je hebt de pelgrims ook niet voor het uitkiezen...
    Je loopt nu dus in emilia romana?
    Al iets van de originele romeinse weg gezien?
    succes morgen!
  2. Paul:
    16 september 2019
    Komende 2 dagen de via Emilia ja. Drukke weg en je loopt er vrij veel langs. Zullen geen echt mooie etappes zijn denk!?
    Tijdje terug wel een stuk Romeinse weg gezien/belopen. Heb er ook foto’s van geplaatst.