Etappe 44: Pavia - Miradolo Terme 35km.

15 september 2019 - Miradolo Terme, Italië

15 september 2019.

Dag volgers,

In Pavia nog heel wat km’s gemaakt. Zeer druk winkelcentrum, maar net daarbuiten eigenlijk veel mooier. Natuurlijk de Duome bekeken (lijkt op St. Pieter in Rome en de kerk in Oudenbosch). Vermoedelijk is de basis van de Duome ouder dan de St. Pieter!?
Universiteitscomplex is indrukwekkend, moet een feestje zijn om daar dagelijks te studeren. Werkelijk prachtige gebouwen en galerijen/hofjes.
Toevallig ‘s avonds in de pizzeria 3 bekende Italiaanse pelgrims tegengekomen. Ik kies toch vaak de pizzeria, Italiaanse restaurants zie je nauwelijks of ze zitten in zeer hoge prijsklasse. Verder veel kebab-zaakjes en in Pavia “Amsterdam chips” (friettent dus).
Hotel is wel goed bevallen, ongestoord geslapen en was al om 6uur wakker.
Nog eens extra gedouched, ingepakt en gaan lopen. Onderweg koffie en croissants gescoord.
Buiten Pavia 2 Italiaanse pelgrims ingehaald, had ze voorheen nog niet gezien.
Vanwege vroege tijdstip was ik al om 13uur in Santa Christina. Herberg gaat daar pas om 14.30uur open.
Op terras even verderop zaten Aldo en Bruno al sinds 12uur te wachten op openen albergue. Even een glas fris gedronken en bijgepraat. Vervolgens nog een uurtje doorgewandeld naar Miradolo Terme.
Ik had moeite om de albergue te vinden, omdat de VF-app me naar de verkeerde parochie stuurde. Het koste wat moeite om iemand te vinden die Frans of Engels spreekt. Uiteindelijk door een señora naar de juiste lokatie begeleid. Zeer aardig toch!
Bewust voor Miradolo Terme gekozen, in Santa Christina komen vandaag behoorlijk wat pelgrims aan. Vaak is er dan gereserveerd en is de albergue completo.
Nu slechts 4,5km verder gelopen en vrij zeker van een bed. Achteraf bevalt Miradolo Terme me ook erg goed!
Al weer een feest hier in het stadje. Allerlei activiteiten en de albergue ligt in het centrum van het stadje, ik zit er middenin.
Net even wat rondgewandeld, biertje gedronken en een heuvel beklommen naar een klein kerkje. Inmiddels ook een aardige pizzeria gevonden (er zijn er hier weer 3!?) en kan rond 18uur iets eten.
Ik kijk al uit naar morgen, ga dan de Po oversteken. Waarschijnlijk ga ik voor de optie om dit een paar km met het veerpont te doen, is weer eens wat anders dan lopen.

Paul.

1. Jacqueline:
    15 september 2019
    Hoi Paul,
    Het gaat nog steeds voor de wind met je tocht.
    Hopelijk spoedig minder muggen!
  2. Theo en Lenie:
    15 september 2019
    Hallo Paul, het gaat je goed zien we wel. Ik vraag me wel af of je van die bijzondere plekken die je gezien hebt ook nog mooie foto's hebt gemaakt. We zijn nieuwsgierig geworden door je verhaal over Pavia. Je bent nu vlakbij de rivier de PO. het lijkt me een behoorlijk grote rivier.
    Groeten en geniet ze. Groeten Pa en Ma.