Etappe 41: Vercelli - Mortara 37km.

12 september 2019 - Mortara, Italië

12 september 2019.

Hallo volgers,

In Vercelli krijg je het pelgrimsgevoel wel terug. Top-albergue! Uiteindelijk was ie ook completo met 18 gasten en 2 hospitaleros.
Vele anderen hadden me blijkbaar al gezien onderweg, heb veel over de Wheelie vertelt. Radical Design mag me zo langzaamaan wel een Wheelie cadeau doen, ik wek bij heel wat pelgrims serieuze interesse op in zo’n karretje!
Met zijn 20-en gegeten ‘s avonds. Iedereen uitgehongerd, want eten was pas om 20uur. Wel meer dan voldoende en lekker gegeten in goede sfeer.
Om 22uur t bed opgezocht en voor t eerst m’n oordopjes gebruikt vanwege gesnurk. Gelukkig niet al te erg en goed geslapen.
Vanmorgen 6.30 al op, even ontbeten, en rond 7uur op pad. Onderweg diverse keren Italiaan Aldo en Fransman Bruno tegengekomen. De laatste km’s samen naar Mortara gelopen. Geluk gehad met het laatste (achtste) bed in de albergue. De albergue ligt wel flink uit het centrum en ik heb m’n biertje nog niet gehad. Straks maar eens een kwartier voor gaan lopen denk. Om 19uur diner in albergue en ontbijt is er ook,
Zag trouwens vandaag een bord op de VF “Rome 840km”. Vreemd, gisteren onderweg was t nog 809km. Wat dat betreft gelijk aan Spaanse camino’s: de km’s kloppen nooit! Gisteren trouwens onderweg met zekerheid ook de tijgermug gezien. Ben daar niet zo blij mee, sowieso erg veel muggen in de rijstvelden vanwege het vele water.

Paul.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline:
    Hoi Paul,
    Klinkt goed!
    Is dat risotto/arborio rijst wat daar groeit? Dat is wel een typisch gerecht uit noord Italië.
    Ik was ff benieuwd of je dat al was tegen gekomen op de menukaart.
  2. Paul:
    12 september 2019
    Ik heb die rijst wel in winkels zien liggen en denk dat het arbirio is. In elk geval verschillende soorten van licht tot donkerbruin. Dacht er wel aan om dat idd eens op het menu te krijgen!😋
    Vanavond echter eten in de albergue, dus denk t effe niet. Misschien de komende dagen!?
  3. Jose:
    Hee Paul,
    Misschien val ik in herhaling maar ik vind het maar knappe prestatie wat je leverd.
    Ik hoop dat je, je biertje gevonden hebt verder een wel verdiende nachtrust vooral zonder snurkers
    En voor morgen weer toi,toi,toi.
    De groete oet Ees