Etappe 20: Champlitte - Seveux 28km.

21 augustus 2019 - Autet, Frankrijk

21 augustus 2019.

Hallo volgers,

Gisterenavond in Champlitte niet meer veel ondernomen. De albergue ziet er van buiten niet uit, van binnen echter mooi verblijf. Keuken en slaapkamer hebben mooi uitzicht op groot plein voor kantorenvan  Le Mairie. Ook nog ff op dat plein gezeten, maar ligt aan doorgaande weg door Champlitte met heel veel vrachtverkeer.
Na de lange wandel goed moe en rond 22uur gaan slapen. Heel goede bedden in de albergue en lekker geslapen.
Tot 7uur blijven liggen, geontbijt met koffie en flesje jus d’orange en croissantjes van de supermarkt. Rustig aan ingepakt en om 8uur vertrokken richting Seveux.
Echt een mooie route vandaag, een beetje geschipperd tussen de Via Francigena en de Romeinse weg. Van alles wat gehad onderweg, van asfalt tot bospaadjes.
Ik zit nu in departement de la Haute Saône en de dorpjes zijn hier gelukkig wat meer bewoond. Nog steeds nauwelijks horeca, maar ziet er allemaal wat vriendelijker uit.
Pas in Dampierre een bar gevonden voor koffie en een salade. Vreemd stadje Dampierre; op zich mooi met oude gebouwen, maar de een of andere gek heeft er een enorm hotel van 6 verdieping (compleet van van dat moderne spiegelglas) neergeplant. Dat samen met een kleurrijk winkelcentrum. Gruwelijk lelijk!
Laatste km’s weer over de VF gelopen, mooi stukje! Bij Autet kom je opeens de Saône tegen en volg je een kanaal “Rives de Saône” naar Seveux. Bij dit kanaal wat gebabbeld met de sluiswachter en effe later kreeg ik hulp van een mountainbikester om m’n karretje een lange trap op te sjouwen. Niet echt nodig, karretje kan traplopen, maar ja he!
In Seveux heb ik nu een Chambre d’hote, met avondeten en morgen ontbijt.
In Seveux is wel een beetje horeca, maar net de bar/restaurant is nu gesloten ivm vakantie.
Ik heb wel gelukkig bij het onderkomen een biertje gekregen, een Perlembourg. Niet echt bijzonder, maar smaakt de dorstige pelgrim wel goed.
Morgen meer,

Paul.

1. Jacqueline:
    21 augustus 2019
    Hoi Paul,
    Zo zie je maar weer; mountainbiksters zijn top 😂
  2. Peter en Gerda:
    22 augustus 2019
    Goede kost vandaag (gisteren!)